مصباحی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقلام بهداشتی بصورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد/ نمایندگان درباره مبارزه با احتکار از دولت سوال کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفه نمایندگان این است که بر رفتار دولت نظارت کرده و مطالبه گر باشند.

/آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتکار مواد بهداشتی در کشور و لزوم برخورد با محتکران گفت: اصل احتکار کالاهای مورد نیاز، اقدامی غلط و کار انسان های سود جو و منفعت طلبی است که صرفا منافع خود را مد نظر قرار می‌دهند آن هم به قیمت صدمه زدن به جان و مال دیگران  در شرایط فعلی کشور.

او ادامه داد: امروز این اقلام برای حفظ جان مردم لازم است و می‌طلبد همه افرادی که این کالاها را در اختیار دارند حتی بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند؛ زیرا ممکن است برخی از خانواده ها  هزینه تامین حداقلی این کالاها را نیز نداشته باشند.

آیت الله مصباحی مقدم افزود: انسان باید بپذیرد که خداوند جبران کننده است و اگر در چنین شرایطی افرادی که این کالاها را دارند به وفور در اختیار دیگران قرار دهند خداوند هم جبران خواهد کرد و اگر هم رایگان در اخیار آنها قرار ندادند دست کم با یک سود حداقلی در اختیار سایرین بگذارند، نه اینکه به گونه ای رفتار کنند که مردم را تحت فشار قرار دهند یا اثر منفی بر قیمت‌ها بگذارند و موجب شوند که مردم در تنگنای مالی قرار بگیرند، ولو اینکه مردم خودشان در تنگناهای مالی متعددی قرار دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راهکارهای این بحران گفت: معتقدم که وزارت صمت باید اطلاعات همه انبارها را به لحظه داشته باشد و اینطور نباشد که در شرایط خاصی از اطلاعات انبارهای نگهداری کالا با خبر شود، بلکه باید به روز و مرتب این اطلاعات را کنترل کند؛ زیرا در اینصورت قطعا از احتکار پیشگیری خواهد شد.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان درباره وظایف مجلس نیز بیان کرد: وظیفه نمایندگان هم این است که بر رفتار دولت نظارت کرده و مطالبه گر باشند و درباره اقدامات جلوگیری از احتکار او بپرسند و کاری کنند که دولت پاسخگوی وظایف خود باشد؛ ناگفته نماند که امروز شرایط به گونه ای است که معمولا اطلاعات بصورت الکترونیک در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و کمک می‌کند به اینکه کسی نتواند کالایی را احتکار کرده و یا قیمت گزافی برای آن مطالبه کند.

او همچنین با اشاره به فیلم‌های منتشر شده از افرادی که در چند روز گذشته ضریح اماکن متبرکه را می‌بوسیدند،گفت: اصل این کار بسیار زشت است و نشان از بی مبالاتی در بهداشت داشته و نشان از اعتقادات مذهبی ندارد؛ لذا کسی که این کارها را انجام می‌دهد یا بی عقل است و یا مغرض، البته برخوردهای قضائی هم با این افراد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام و احترام به رهبر عزیزمان
من از نخبگان کشور هستم و نامه بنیاد نخبگان هم دارم شاگرد اول دانشگاه ، دارای چندین مقاله و ... و برایه امریه سربازی ثبت نام کرده بودم ولی از دانشگاه آزاد و غیره افراد سطح پایین تر اسمشان برای امریه در آمد ولی اسم من در نیامد حالا اردیبهشت اعزامم است و همه جا به دلیل کرونا پاسخگوی ما نیستن و من به شدت به مشکل خوردم و هرجا میرم سربالا جواب میدهند. نظام وظیفه هم هیچگونه راهنمایی به ما نمیکند و سربالا جواب میدهند. رهبر معظم کشور از شما خواهشمندم که در مورد امریه این بنده حقیر پیگیر نمایید، قطعا بی عدالتی صورت گرفته است.
لطفا پیگیر نمایید، به هر جا مراجعه کردم هیچ نتیجه ای نداشت و هیچکس مرا یاری نکرد، من هیچکسی را که بتواند کمکم کند ندارم و امیدم به شماست، لطفا کمکم کنید
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
وزیران میلیاردری و نمایندگان میلیاردر شده از رانت چه غم ماسک دارن شمش طلا دلار یورو ی مشت هزار خاندان دزد تمام حاکمیت ایران را گرفتند گفتن شاه دزده خمینی کبیر کجایی ببینی شاه رو سفید شد در پیش خدا بدون نام حکومت اسلامی رفتی دزدان در برگشت از دفن شما در خزانه را باز و کارخانها را کادو دادن رفت و هزار خاندان میلیاردر درست شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
حاجی ، نمیدونم چرا وزارت صمت رو اینقدر جدی میگیرین !! ما انتظار داریم باشه . رایگان پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
لطفا مراکز و جاهایی که اقلام بهداشتی رایگان به مردم عرضه میکنند را اعلام کنید تا حداقل ما هم بتوانیم استفاده کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا پول میدیم پیدا نمیشه میخوادرایگان باشه؟ شماآدرس بدید ما میخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنه
آخرین اخبار