رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به تعامل فرهنگی تاریخی کشورش با ترکیه، اختلافات میان دو کشور را غیرمنطقی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اختلافات ترکیه با کشورش را غیرمنطقی دانست.

بشار اسد با تاکید بر اینکه سوریه به ترکیه حمله نکرده، گفت رویکرد دمشق نسبت به آنکارا خصمانه نبوده است. وی بر وجود منافع مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه افزود: ازدواج‌های مشترکی میان سوری‌ها و ترک‌ها صورت گرفته، خانواده‌هایی وجود دارند و علایق مشترک اساسی با هم دارند. این تعامل فرهنگی متقابل در طول تاریخ وجود داشته، غیرمنطقی است ما برخی اختلاف نظر‌های جدی میان کشورهایمان داریم.

مصاحبه رئیس جمهور سوریه یک روز پیش از دیدار رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه در مسکو انجام شد. اردوغان روز دوشنبه گفت امیدوار است در گفت‌وگو‌های این هفته خود با پوتین به آتش‌بسی درباره ادلب سوریه دست یابد.

آنکارا و دمشق ماههاست در استان ادلب سوریه، آخرین پناهگاه تروریست‌ها با همدیگر درگیر هستند. درگیری‌ها میان دو طرف از ماه فوریه و پس از آغاز عملیات پاکسازی ارتش سوریه در این مناطق تشدید شده است.

از حدود دو ماه پیش ارتش سوریه با حمایت روسیه عملیات ضدتروریستی خود را در استان ادلب آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، نیرو‌های خود را در ادلب مستقر کرده و در این استان دست به تحرکات نظامی می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
روسیه زیادی به اردوغان میدان داده ، مذاکره معنی ندارد ، ترک‌ها برگردند به مرزهایشان
آخرین اخبار