امروز بنا به دستور دادستان شهربابک حدود ۸ هکتار از بستر رودخانه آبدر در منطقه ده قاضی که توسط افراد سودجو تصرف و درختکاری شده بود با همکاری نیروی انتظامی و اداره آب منطقه‌ای شهربابک رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بوستانی ،رئیس اداره آب منطقه‌ای شهربابک گفت: طبق ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها در اختیار دولت و وزارت نیرو می‌باشد و هر گونه دخالت و تصرف در این گونه اراضی بر خلاف قانون است.

او افزود: بنا به این قانون به افرادی که در مسیر رودخانه آبدر در منطقه ده قاضی اقدام به درختکاری کرده بودند چندین مورد اخطار داده شد، ولی متاسفانه هیچ گونه توجهی به تذکرات وارد شده نکردند که پرونده آن‌ها به دادسرای شهرستان ارجاع و پس از اخذ مجوز دادستانی اقدام به رفع تصرف ۸ هکتار از اراضی بستر این رودخانه شد و مسیر رودخانه بازگشایی گردید.

 بوستانی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۴۷ مورد رفع تصرف در حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان شهربابک صورت گرفته است که حدود ۱۲ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

انتهای پیام / ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار