برنان درباره شیوع ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد برنان رییس هئیت ویژه سازمان بهداشت جهانی در جلسه هم اندیشی نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای مقابله با شیوع کرونا گفت: این دومین سفر من به ایران است و در ابتدا ورود به کشور در سازمان ملی مدیریت بحران بودم و در آنجا دیدم مدیریت بحران در ایران چقدر قوی است و این شکل اقدام می‌تواند این بحران را مهار کند.

رئیس هئیت ویژه سازمان بهداشت جهانی افزود: باید سطح همکاری خود را گسترش دهیم تا بتوانیم بحران ویروس کرونا را رفع کنیم و من در دو روز گذشته با پزشکان و مسئولان دیدار داشتم و از زمان ورود به ایران به چشم دیدیم که غربالگری در ایران تا چه میزان مهم است.

برنان ادامه داد: کرونا یک ویروس جدید است و ما با کمک وزارت بهداشت می‌خواهیم بگوییم و اطلاع رسانی کنیم گروه‌های هدف این بیماری کدام افراد هستند و در ادامه ما می‌خواهیم تجربیات کشور‌های درگیر مانند چین را ارائه کنیم و از دیگر مواردی که ما به دنبال آن هستیم این است که دانش را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و از این بیماری درس بگیریم.

او تصریح کرد: ما به قم نیز سفر خواهیم کرد و امیدوارم تجربیات دیگر کشور‌ها راهگشای حل این بحران باشد و ایران پیشرفت‌های خوبی برای مقابله با کرونا داشته است و افراد جامعه باید بدانند این ویروس چه ویروسی است و چگونه می‌توانند با آن مقابله کنند.

رئیس هئیت ویژه سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: تشخیص سریع این بیماری بسیار حائز اهمیت است و ما کلینیک‌های خاصی را برای مداوای تخصصی بیماران مبتلا به کرونا پیش بینی کردیم و فکر ما این است که به محض ابتلای یک فرد به کرونا، فرد بیمار هرچه سریع‌تر به بیمارستان مراجعه کند و نزدیکان بیمار نیز قرنطینه شوند.

برنان تأکید کرد: اگر فردی به کرونا ابتلا می‌شود باید حمایت‌های لازم از او انجام شود و این نکته مهمی است که ما باید رویکرد جامع مدیریتی داشته باشیم.

او بیان کرد: تمام کاری که ما انجام می‌دهیم، این است که اقلام و تجهیزات پشتیبانی را داشته باشیم و تمرکز باید به سمتی باشد که افراد مبتلا هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند و اگر فردی علایم کرونا را دارد باید چهارده روز در خانه قرنطینه شوند.

رئیس هئیت ویژه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به آمار کشور‌های درگیر با کرونا گفت: ۷۴ کشور در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و ما باید از تجربیات کشور‌های درگیر مانند چین استفاده کنیم و این برای ما حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار