مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان این‌که میانگین تلفات شبکه‌های توزیع در کل کشور در سال گذشته، ۱۰.۴۳ درصد بود گفت: این میزان در شرکت توزیع نیروی برق تبریز ۸.۷۵ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان این‌که میانگین تلفات شبکه‌های توزیع در کل کشور، در سال گذشته، ۱۰.۴۳ درصد بود، گفت: این میزان در شرکت توزیع نیروی برق تبریز ۸.۷۵ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 کاظمی با تاکید بر اهمیت پایش لحظه‌ای و آنلاین تلفات، گفت: با توجه به اهمیت کاهش تلفات انرژی و همت ملی جهت کاهش آن، شرکت توزیع نیروی برق تبریز در راستای اهداف ملی ابلاغی جهت پایش لحظه‌ای عوامل غیرفنی و فنی تلفات، اقدام به راه‌اندازی داشبورد پایش تلفات تحت وب و آنلاین کرده است.

او افزود: در این سامانه، اطلاعات خرید از سامانه‌ی آنلاین سنجش و پایش و اطلاعات فروش از سامانه‌ی آنلاین مانیر هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ بروزرسانی می‌شود.

او با بیان این‌که در این سامانه، امکان پایش تلفات به تفکیک امور‌های تابعه‌ی شرکت فراهم است، افزود: از این امکان می‌توان برای تخصیص بهینه‌ی اعتبارات سالانه‌ی کاهش تلفات استفاده کرد که نتیجه‌ی آن، به حداکثر رساندن بهره‌وری اقدامات فنی و غیرفنی است.

 کاظمی گفت: در این سامانه امکان پایش و مشاهده‌ی روزانه‌ی تلفات شرکت، روند تلفات کلی شرکت از سال ۹۰ تا به امروز و تلفات سالانه به تفکیک نیز وجود دارد.

او با اشاره به تاثیر زیاد عوامل غیرفنی در کاهش تلفات، گفت: عوامل غیر فنی نظیر درصد قرائت نکردن مشترکین، درصد قرائت با پروب نوری، برق‌های غیر مجاز، شناسایی و اصلاح کنتور‌های معیوب و اعمال تفاوت و خسارات مصرف ناشی از آن‌ها، درصد قرائت کنتور‌های مصارف روشنایی معابر، عملکرد ماموران قرائت و تشخیص، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و تبدیل به انشعابات قانونی به تفکیک هر امور برق و براساس فرمت ابلاغی به صورت ماهانه در کمیته‌ی راهبردی کاهش تلفات پایش می‌شود.

او گفت: عوامل فنی نظیر کنترل طرح‌ها با رویکرد کاهش تلفات، تهیه‌ی طرح‌های کاهش تلفات با رویکرد رفع افت ولتاژ مشترکان، کاهش شعاع تغذیه‌ی پست‌ها، کاهش طول شبکه‌ی فشار ضعیف و جایابی بهینه‌ی پست‌ها نیز پایش می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: این شرکت جزو شرکت‌های پیشرو در راه‌اندازی سامانه‌ی کاهش تلفات تحت وب و آنلاین است.

اوگفت: جهت تکمیل داشبورد مذکور، برنامه‌ریزی‌هایی جهت دسترسی به میزان تلفات براساس فیدر‌های فشار متوسط صورت گرفته است که جزو برنامه‌های آتی این شرکت است.

او افزود: تفکیک فیدر‌های ۲۰ کیلوولت جزو برنامه‌های آتی شرکت بوده که با این کار، فیدر‌های فشار متوسطی که دارای تلفات بیشتر از میزان استاندارد و مصوب است را شناسایی کرده و این امکان را می‌دهد تا اقدامات فنی و غیرفنی روی فیدر‌های با تلفات بالا تعریف و اجرا شده تا به میزان تعیین شده دست یابیم.

کاظمی در پایان با تاکید بر این‌که شاخص کاهش تلفات، یکی از شاخص‌های عمده‌ی پایش عملکرد شرکت‌های توزیع در سطح توانیر است، گفت: این شاخص نحوه‌ی عملکرد شرکت‌ها را در حوزه‌های فروش و خدمات مشترکین، برنامه‌ریزی و مهندسی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ نشان می‌دهد و پایش مستمر عملکرد تلفات امور‌های تابعه‌ی شرکت توسط کمیته‌ی راهبردی کاهش تلفات، باعث شده تا شاخص کاهش تلفات، یکی از دغدغه‌های روزانه و مستمر امور باشد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، راه‌اندازی سامانه‌ی پایش تلفات در شرکت توزیع نیروی برق تبریز، از آذرماه ۹۷ آغاز و در آذرماه ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.