رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۱۷ پرونده تخلف مربوط به گران فروشی، کم‌فروشی و عدم عرضه تجهیزات و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم برای برخی صنوف بازار این استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورگفت: در حال حاضر یکی از جدیت‌های این سازمان، تنظیم بازار است و در شرایط فعلی هرگونه افزایش قیمت برشرایط کنونی جامعه تاثیر می‌گذارد.

او افزود:از زمان شیوع ویروس کرونا تا پایان روز دوشنبه ۱۲ اسفند، ۱۷ پرونده تخلف مربوط به گران فروشی، کم‌فروشی و عدم عرضه تجهیزات و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم همچون ماسک، محلول ضدعفونی و دستکش برای برخی صنوف بازار این استان تشکیل شد.

فرزاد سردارزاده با بیان اینکه ارزش ریالی این ۱۷ پرونده تشکیل شده ۳۹۸ میلیون و ۱۹۰ ریال است، اظهار داشت: علاوه بر تشکیل این تعداد پرونده، در این ایام یک مورد احتکار در شهرستان قروه که اقدام به دپوی ۱۸ هزار عدد ماسک در انبارخانگی کرده بودند، نیز کشف و ضبط شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در یک هفته اخیر بیش از ۳۶۰ هزار عدد دستکش و ۵۰۰ عدد فیلتر ماسک شیمیایی نیز از یک انبار در مریوان هم توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

سردارزاده یادآور شد: از ابتدای طرح نظارتی ویژه نوروز امسال هم که از اول اسفند آغاز شده تا ۱۲ اسفند، چهار هزار و ۳۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در این استان توسط تیم‌های نظارتی و بازرسی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در این بازرسی‌ها ۲۴۰ تخلف احراز شده است، اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها، ۱۹۵ پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی تحویل گردید.

سردارزاده با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه، بحث‌های روانی ممکن است بر قیمت بازار حاکم شود پس همه دستگاه‌های متولی باید دست در دست هم دهیم تا چنین شرایطی بر استان حاکم نشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.