مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: اشد مجازات برای متخلفان مایحتاج بهداشتی مردم صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت الله بیرانوند مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: سلامتی و جان مردم موضوعی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد و هرگونه طمع به بازار این روز‌های و کیسه دوختن برای دغدغه‌ای که گریبانگیر مردم شده، از دید انسانی، اخلاقی، قانونی و شرعی غیر اخلاقی و ناپسند است.

او با بیان اینکه با مجرمان این حوزه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت و تخفیفی شامل آن‌ها نمی‌شود تا به اشد مجازات برسند افزود: وظیفه‌ای که در حوزه تخلفات کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان، بر عهده داریم؛ رسیدگی، صدور رای و اجرای حکم است.

بیرانوند بیان داشت: زمانی که به هر صورت دسترسی آسان به ماسک، ژل ضد عفونی، الکل و دستکش به دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده، عوامل این اداره کل قبل از اینکه از سوی دستگاه‌های دیگر مانند معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به تشکیل پرونده کنند، واد عمل شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان تصریح کرد: روسای شعب تعزیرات حکومتی که همان قضات رسیدگی کننده هستند، همگی در قالب بازرس در مراکز توزیع و پخش اقلام مورد نیاز حاضر می‌شوند و در سراسر استان به همراه نیرو‌های معاونت غذا و دارو و همچنین شبکه بهداشت حتی در بعد از ساعات اداری بر فعالیت داروخانه ها، اماکن تولید و یا توزیع الکل و مواد ضد عفونی، شرکت‌های پخش تجهیزات پزشکی نظارت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مواردی دیده شده که برخی از واحد‌ها مایحتاج بهداشتی مردم را به صورت تقلبی عرضه کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به مخلوط کردن الکل با سایر مواد و تولید ماسک‌های تقلبی اشاره کرد.

او اظهار داشت: تاکنون برای تعداد ۱۹ پرونده تخلفات مایحتاج بهداشتی در استان، پرونده تشکیل شده که یا در دست بررسی هستند و یا نیاز به استعلام و نظر کارشناسی معاونت غذا و دارو دارند که روند آن با سرعت در حال انجام است تا بعد از صدور رای نتایج آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بیرانوند ادامه داد:کشفیات و موادی که به تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برسد به سرعت در اختیار این مرجع قرار خواهد گرفت  بعد از این با نظارت سالمی که صورت می‌گیرد، این اقلام در اختیار مصرف کننده واقعی قرار خواهد گرفت و این روند تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد به منظور احترام به خواسته مردم ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.