مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: مرمت استحکامی، استحفاظی بقعه گوریگا در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد جوکاری مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون اظهار کرد: بقعه گوریگا که در بخش سقف دارای آسیب دیدگی شده بود با نظارت کارشناس پایگاه میراث جهانی بیشاپور و همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون مورد مرمت استحکامی اضطراری قرار گرفت.

او ادامه داد: برداشت خاک روی پشت بام، مرمت ترک‌های موجود در تاق، دوغاب گچ عسلی، گچ کف مال، ریختن پوکه صنعتی، بتن شیب بندی از جمله اقداماتی است که برای بهسازی و مرمت این بقعه صورت گرفته است.

جوکاری اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز مرمت این بقعه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال بوده است که با حمایت هیات امناء بقعه واداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون هزینه شده است.

بقعه گوریگا از توابع خشت و کنارتخته و در روستای گوریگاه قرار دارد و از لحاظ تاریخی مربوط به قرون متاخر اسلامی است، این بقعه تاریخی به شماره ۲۷۷۱۶ در سال ۱۳۸۸ در فهرست آثار ثبت ملی ایران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار