رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی در شش نقطه از سطح شهر سنندج بیش از ۱۶ هزار نهال غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شرمین شریفی گفت:این سازمان به مناسبت هفته منابع طبیعی و در راستای رسالت کاری خود در زمینه احداث، احیاء و توسعه فضای سبز پایدار برنامه ریزی و تمهیدات لازم را صورت داده است.

او از کاشت ۱۶ هزار نهال در شش نقطه از سطح شهر به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر عملیات چاله کنی جهت غرس نهال در آبیدر در حال اجرا است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: بذر کاری در محله فرجه به تعداد دو هزار و ۶۰۰ نهال در اوایل اسفند ماه امسال آغاز شده است.

شریفی  بیان کرد: آماده سازی و چاله کنی تپه پیر چنار واقع در انتهای مسکن مهر شهرک بهاران در حدود ۲۰ هکتار جهت کاشت هشت هزار نهال گونه مناسب از نوع بومی، مقاوم به آفت و نیاز به آب کم از دیگر نقاطی است که در هفته آینده نهال کاری آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: آماده سازی و چاله کنی انتهای پارک کودک به سمت جاده حسن آباد به مساحت چهار هکتار جهت کاشت دو هزار و ۵۰۰ نهال از دیگر نقاطی است که نهال کاری در آن انجام خواهد شد.

شریفی اظهار داشت: در انتهای پارک کودک و به دلیل بافت سخت زمین و همچنین تسریع در عملیات چاله کنی از بیل مکانیلی جهت انجام چاله کنی در این مسیر استفاده می‌شود که متاسفانه یکی از شهروندان با انتشار تصویری در فضای مجازی مدعی شده که این چاله‌ها جهت دفن اموات مبتلا به ویروس کرونا انجام می‌شود که این ادعا کذب است.

او افزود: احیا و واکاری قسمت‌هایی از پارک جنگلی توس نوذر و امانیه در آبیدر و همچنین واکاری رفیوژ‌های سطح شهر با بیش از سه هزار نهال از دیگر اقدامات این سازمان با همکاری اداره کل منابع طبیعی جهت کاشت نهال در هفته آینده است.

گفتنی است؛ هر ساله در نیمه دوم اسفند ماه و در هفته‌ای که بنام منابع طبیعی نامگذاری شده اقدامات گسترده‌ای از سوی نهاد‌های مرتبط و همچنین شهروندان در خصوص نهال کاری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.