مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های کشاورزی و گلخانه ای استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

مهدی بارباز مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:از انجایی که استان اصفهان از استان‌های پیشتاز در زمینه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای در کشور محسوب می‌شود به همین منظور تمامی تسهیلات لازم برای توسعه و گسترش این شهرک‌ها به کار گرفته شده است.

او افزود:در استان اصفهان ۹ شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای وجود دارد که در تلاش هستیم تا بتوانیم با ارائه این تسهیلات توسعه و گسترش این شهرک‌ها را رقم بزنیم.در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های کشاورزی و گلخانه استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان تاکید کرد:استان اصفهان در حوزه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای به عنوان یکی از استان‌های پیشرفته در کشور محسوب می‌شود به طوری که توانستیم نخستین شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای کشور را در شهرستان فلاورجان احداث کنیم.

باربازادامه داد:شهرک‌های کشاورزی استان اصفهان در شهرستان‌هایی همچون شهرضا، فلاورجان، قصرچم، لنجان، نجف آباد، فریدن، فریدونشهر، تیران و کرون، نیاسر و دهاقان وجود دارنند.

او گفت:ایجاد مدیریت بر واحد‌های گلخانه‌ای و کشاورزی از مهم‌ترین مزایای شهرک‌های کشاورزی و گلخانه استان اصفهان است، زیرا ایجاد یک تیم مدیریتی علاوه بر نقش داشتن در بهبود کیفیت و کمیت محصولات مزیت‌های چشمگیر اقتصادی و صادراتی را نیز ایجاد می‌کند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان ادامه داد:در واحد‌های انفرادی گلخانه‌ای تولیدکننده توان برنامه ریزی برای صادرات را ندارد، زیرا خریداران بین المللی محصولات گلخانه‌ای نیازمند حجم زیادی از محصولات با استاندارد‌های مختلف و بسته بندی مناسب هستند و امکان تحقق این امر در واحد‌های انفرادی گلخانه‌ای وجود ندارد و باید در بستر شهر ک‌های گلخانه‌ای شکل بگیرد.

بارباز اضافه کرد:ایجاد شبکه واحد تامین نهاد‌های موردنیازگلخانه‌ها از دیگر مزایای احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان است.

او یادآور شد:در این شبکه بسیاری از نهاد‌های مورد نیاز گلخانه‌ها همچون کود، سم و نیروی کارشناسی با قیمت کمتر و حجم بیشتری از زمین در نظر گرفته می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان اضافه کرد:شهرک‌های کشاورزی و گلخانه استان اصفهان تاکنون فرصت خوبی را برای اشتغالزایی به وجود اورده اند.

بار باز گفت:شهرستان دهاقان با ۱۸ واحد کشاورزی و گلخانه‌ای فعال‌ترین شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان محسوب می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان یادآور شد:شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی خمینی شهر نیز با ۱۶ واحد گلخانه‌ای و کشاورزی و با فعالیت و حضور فارغ التحصیلان رشته کشاورزی از دیگر شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای فعال و اشتغال افرین استان اصفهان شناخته می‌شود.

بار باز گفت: در استان اصفهان ۵۳ نقطه به منظور احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای وجود دارد که مناسب‌ترین شهرستان‌ها برای ایجاد این شهرک‌ها شهرستان‌هایی همچون دهاقان، تیران و کرون و شهرضا هستند که از موقعیت اقلیمی مطلوبی برخوردار هستند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اگر یک روز بادی شدید بوزد و گلخانه هارا ببرد ، یک کویر بزرگ به جای می ماند اما اگر کشاورزی طبیعی درکاربود ، روستاها مملو از درخت وجنگل و سبزه زار بودند .
آخرین اخبار