با شیوع ویروس کرونا در کشور برخی مشاغل رونق بیشتری پیدا کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  برخی مشاغل با بروز کرونا رونق زیادی کردند در حالی که هر روز اخبار گوناگونی در مورد کشف ژل‌های ضدعفونی، ماسک و ... در سراسر کشور به گوش می‌رسد، اما همچنان بازار این محصولات داغ است، هر چند پشت شیشه‌های داروخانه‌ها دست نوشته‌هایی مبنی بر اینکه ژل داریم، ماسک نداریم و ... دیده می‌شود.

داروخانه‌ها

داروخانه‌ها در این روز‌ها وضعیت اقتصادی فوق العاده‌ای دارند. با وجود اینکه قفسه ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده، دستکش و مواد ضد عفونی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خالی است، اما داروخانه‌ها به عنوان یکی از پرمراجعه‌ترین و پردرآمد‌ترین واحد‌های صنفی در این روز‌ها تبدل شده‌اند. فروشنده یک داروخانه که به محض ورود هر مشتری تاکید می‌کرد فقط الکل یک لیتری داریم، در پاسخ به این سئوال که این روز‌ها چقدر با افزایش فروش مواجه شده اید، گفت: واقعیت این است که نمی‌توانم آمار را بگویم، اما مشتری وقتی می‌بیند مواد ضدعفونی کننده نیست به خرید صابون آنتی باکتریال یا صابون‌های خاص و ژل‌های شستشوی دست که غیر الکلی هستند می‌پردازد و به همین علت ما با افزایش فروش مواجه هستیم. فروش کدام اقلام در داروخانه‌ها افزایش یافته است؟ دستمال‌های مرطوب، پنبه، فروش انواع ویتامین و شوینده‌های غیر الکلی در این شرایط افزایش یافته‌اند البته فروش الکل سفید با رشد فزاینده‌ای روبروست.

کدام مشاغل با بروز ویروس کرونا در ایران داغ شدند؟

عطاری‌ها

با بروز ویروس کرونا عطاری‌ها این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری سود می‌کنند. برای مثال خرید اسپند، پودر زنجبیل، عنبرنسا، چهار تخم، میخک و ... با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. در این میان داغ شدن بازار بعضی کالا‌ها مانند کود الاغ و ... نه فقط در عطاری‌های سطح شهر بلکه در صفحات مجازی شیوع زیادی پیدا کرده است. به گونه‌ای که در سایت دیوار هر یک کیلوگرم کود الاغ بین ٧٥ تا ١٥٠‌هزار تومان به فروش می‌رسد. در یکی از این آگهی‌ها گفته شده که کود‌ها متعلق به الاغ جوان و ماده است که خاصیت ضدعفونی قوی‌تری دارد و از طالقان برای مشتریان ارسال می‌شود. در آگهی دیگری که دیده شده به این نتیجه رسیدیم کود الاغ در بسته‌های ٣٠٠ گرمی بسته بندی شده است و هر بسته ٣٠٠ گرمی ٥٠‌هزار تومان فروخته شده است. هرکیلوگرم اسفند هم که تا پیش از این در بازار تهران حدود ١٠ تا ١٢‌هزار تومان فروخته می‌شد، حالا به کیلویی ٢٥ تا ٣٠‌هزار تومان رسیده است.

کدام مشاغل با بروز ویروس کرونا در ایران داغ شدند؟


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ ماسک مهم‌تر است یا شستن دست؟


میوه فروشی‌ها

هر چه قنادی‌ها و رستوران‌ها خلوت‌تر می‌شوند، میوه فروشی‌ها شلوغ‌تر شده و قیمت پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش، سیر و زنجبیل افزایش یافته است. حالا زنجبیل حتی به قیمت‌هایی بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو فروخته می‌شود و قیمت لیموشیرین نیز در برخی واحد‌های صنفی بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان شده است. سیر به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که متخصصان تغذیه تاکید دارند مصرف زیاد ویتامین c شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد.

کدام مشاغل با بروز ویروس کرونا در ایران داغ شدند؟

فروشندگان لوازم بهداشتی

یک فروشنده لوازم بهداشتی در منطقه ولیعصر گفت: هیچ فردی به خرید لوازم آرایش نمی‌پردازد، اما هر چه شوینده صورت، دست و ... داشتیم تمام شده است، حتی شوینده‌هایی هم که الکلی نبودند.

او گفت: این روز‌ها مشتریان زیادی دارم که با قیمت‌های بالا ژل دست و ... را برای فروش می‌آورند و ما هم به علت اینکه خریدار دارد آن‌ها را می‌خریم کسانی که محصولاتشان را در داروخانه پیدا نمی‌کنند، سراغ ما می‌آیند، اما شاید باور نکنید حتی شیرپاک کن‌ها و پاک کننده‌های آرایشی ما با افزایش فروش مواجه شده اند.

کدام مشاغل با بروز ویروس کرونا در ایران داغ شدند؟


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چرا نباید از خانه خارج شویم؟


سوپرمارکت‌ها

سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های سطح شهر با افزایش قابل توجه مشتری از یک سو و افزایش حجم خرید کالا‌های اساسی و شوینده‌ها از سوی دیگر مواجه شده اند. این رشد در شرایطی اتفاق افتاده است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... نیز با افزایش فروش همراه هستند.  ویروس کشنده کرونا با اینکه اغلب واحد‌های تولیدی، صنعتی و اصناف را با بحرانی ناخواسته مواج کرده، اما سبب شده است تا تولید کنندگان لوازم بهداشتی سه شیفته مشغول فعالیت باشند. در این میان فروش سایر لوازم بهداشتی نظیر دستمال‌های مرطوب، پد الکلی و ... نیز با افزایش قابل توجه قیمت همراه شده است.

کدام مشاغل با بروز ویروس کرونا در ایران داغ شدند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
خداوند جل جلاله از سر سازنده این ویروس خطر ناک کرونا و پخش کنندگانش در سر تا سر جهان نگذرد که قتل عام بشریت کرده و میکند این تروریست هیولای زامبی رو بدون حمله کردن و اشغالگری و بدون ستون پنجم بازی و لشکر کشی و بردن تجهیزات نظامی جهان رو به هم ریختند آشغال کله های جنایتکاران تروریست و از آب گلآلود ماهی میگیرن خداوند جل جلاله لعنتشان کند و نیامرزتتشان بی وژدانهای شیطان صفتها رو ولی انشاءالله در سر تا سر جهان با توکل بر خداوند جل جلاله و اراده پولادین و امید به آینده روشن و صبر و حلم و همدلی و هبستگی و اتحاد و رعایت تمامی نکات ایمنی بهداشتی فردی و اجتماعی و گوش کردن به تمامی نکات اسمنی بهداشتی فرماندهی عملیات ضد ویروس کرونا وزارت بهداشت و درمان این هیولای زامبی تروریست جنایتکار ویروس خطر ناک کرونای قرن رو شکست خواهیم داد انشاءالله به زودی زود واکسن و داروهایش هم ساخته خواهد شد وطول درمانش هم کوتاه خواهد شد و مجرمین سازندگان تروریستی و پخش کنندگانش دستگیر و به سزای اعمال غیر انسانیشبن خواهند رسید خبیثان ملعونین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .