مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از توانمند سازی مهارتی ۲۶ هزار و ۴۱۸ نفردر استان خبر داد.

خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعالیت رساندن استعداد‌های نهفته در ایشان اجرا می‌گردد و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده مینماید.
اولیایی افزود: از مجموع ۲۶ هزار و ۴۱۸ نفردوره آموزشی ۱۴ هزار و ۵۲۸ نفر دوره آن برای آقایان و ۱۱ هزار و ۸۹۰ نفر دوره آن برای خانم‌ها ارائه شده است.
وی تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده معادل ۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۱ نفر ساعت آموزش بوده و بر اساس ظرفیت‌ها، نیاز‌های بازار کار استان و امکانات آموزشی موجود اداره کل و مراکز تعریف شده است.
اولیایی خاطرنشان کرد: سنگ زیربنای موفقیت به درک ارزش مهارت‌ها از سوی افراد، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی وابسته است.
وی اظهارداشت: این اداره کل در خوشه صنعت ۱۰ هزار و ۷۵۰ نفر دوره معادل یک میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۸۵ نفر ساعت و درخوشه کشاورزی یک هزار و ۲۵۱ نفر دوره معادل ۱۴۰ هزار و ۳۳۹ نفر ساعت و درخوشه خدمات ۹ هزار و ۸۱۱ نفر دوره معادل یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۹۰۴ نفرساعت و درخوشه فرهنگ و هنر ۴ هزار و ۶۰۶ نفر- دوره معادل ۷۰۰ هزار و ۲۵۴ نفرساعت عملکرد آموزشی در بخش دولتی داشته است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان گفت: آموزش در این اداره کل بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین المللی می‌باشد، دوره‌های آموزشی متعددی درمراکز ثابت، سیار شهری، سیار روستائی، ندامتگاهها، پادگانها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حر فه‌ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلین برگزار می‌گردد.
اولیایی افزود: آموزش‌های مهارتی در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می‌شود و این اداره کل با ۲۴ مرکز آموزشی ثابت دولتی ویژه آموزش مردان، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در سطح استان آموزش‌های مهارتی را اجرا می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار