معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با فرا رسیدن ایام نوروز، فعالیت‌های اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی افزایش خواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نظارت و بازرسی‌های بهداشتی حوزه دامپزشکی، در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

او افزود: در راستای اجرای این طرح، ۴۰ نفر روز در قالب ۲۰ اکیپ ثابت و ۵۴۰ نفر روز در قالب ۱۸۰ اکیپ سیار در سطوح استانی و شهرستانی، در خصوص نظارت و بازرسی‌های بهداشتی در این ایام به ارائۀ خدمت می‌پردازند.

صالحی اضافه کرد: طرح افزایش نظارت‌های بهداشتی بر انواع فرآورده‌های خام دامی (انواع گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ، شیر، عسل، آلایش‌های خوراکی دام و طیور) همزمان با سراسر کشور، از ۲۵ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

او ادامه داد: هماهنگی‌های لازم جهت انجام بازدید‌های مشترک اکیپ‌های سیار دستگاه‌ها و ارگان‌های همکار در این طرح (معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، نیروی انتظامی و اتاق اصناف) صورت گرفته است.

صالحی گفت: شهروندان جهت تهیۀ انواع گوشت قرمز و آلایش‌های خوراکی دامی، صرفاً از واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه کسب معتبر و حائز شرایط بهداشتی اقدام نمایند.

او افزود: مردم از تهیۀ انواع گوشت، به ویژه گوشت دام سبک از مراکز غیر مجاز (کشتار خارج از کشتارگاه مجاز یا کشتار‌های سطح شهر و اماکن غیرمجاز) خودداری کنند.

صالحی اضافه کرد: مصرف کنندگان برای تأمین گوشت و آلایش‌های خوراکی انواع طیور با مراجعه به مراکز عرضۀ مجاز و بهداشتی نسبت به تهیۀ اقلام مورد نیاز به صورت بسته بندی و دارای شرایط بهداشتی مناسب (دارای برچسب و تاریخ انقضا) اقدام کنند و از تهیۀ گوشت انواع طیور استحصالی از کشتار‌های غیرمجاز سطح شهر و دوره گرد‌ها اکیداً خودداری نمایند.

او ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهدۀ هرگونه تخلف، مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی یا به تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.