معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید عملیات کنترل مبادی ورودی آبادان و خرمشهر برای پیشگیری از گسترش کروناویروس خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: عملیات کنترل مبادی ورودی آبادان و خرمشهر به منظور پیشگیری از گسترش کرونا ویروس که پیش از این آغاز شده بود، از امروز ۱۳ اسفندماه تشدید شده است. در این خصوص، اولویت نخست، آموزش و اطلاع‌رسانی و در وهله دوم غربالگری مسافران است.

او افزود: چهار اکیپ بهداشتی در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر مستقر هستند و سوالات و ابهامات مسافران در خصوص کروناویروس را پاسخ می‌دهند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: غربالگری نیز از طریق تب‌سنجی مسافران انجام می‌شود و در صورتی که مسافران دارای علائم تب یا مشکلات تنفسی باشند، مشخصات و شماره تماس آن‌ها اخذ می‌شود و پس از ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل می‌شوند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

یلالی بیان کرد: در صورتی که مسافری دارای علائم شدید بیماری باشد، نیروهای فوریت‌های پزشکی در مبادی ورودی شهرها برای انتقال مسافر به بیمارستان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.