پکن مسافرانی را که از کشور‌هایی که کروناویروس در آن‌ها شایع است، می‌آیند قرنطینه می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر‌تی، پکن و شانگهای به دلیل تعداد بالای مسافرانی که کرونا را از دیگر کشور‌های وارد چین کرده‌اند شروع به قرنطینه مسافران کرده‌اند.

معاون دبیرکل شهرداری چین روز سه‌شنبه گفت تمام افرادی که از کشور‌های کره‌جنوبی، ژاپن، ایران و ایتالیا به چین سفر کنند ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

کشور‌هایی که در این لیست قرار می‌گیرند بیشترین شیوع ویروس کرونا خارج از چین را داشته‌اند.

پیش از این مقامات شانگهای نیز اعلام کرده بودند مسافرانی که به تازگی به کشور‌های با شیوع بالای مبتلا به ویروس کرونا سفر کرده‌اند را دو هفته قرنطینه خواهند کرد. اما از کشور‌های مشخصی نام نبرده بودند.

این طرح پس از آنکه چین افزایش ورود این ویروس با مسافران خارجی به این کشور را اعلام کرد شکل گرفته است.

تاکنون گزارش ورود ۱۳ مورد مبتلا به کرونا از خارج به سرزمین اصلی چین اعلام شده است. ۸ مورد از آن‌ها تبعه‌های چینی بودند که از ایتالیا به این کشور باز می‌گشتند و نتایج تستشان در شهر چجیانگ مثبت بود.

در همین حال، چین شروع به انجام سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با این ویروس کرده است.

بیمارستانی که در ووهان ظرف مدت دو هفته برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ساخته شده بود پس از بهبود حال تمام بیماران بسته شد. اما در استان هوبئی ۲۰۰ مورد جدید مبتلا به این ویروس در یک روز گزارش شده‌اند.

ویروس کرونا اولین بار از ووهان چین شیوع پیدا کرده و ۳ هزار نفر از ۹ هزار مورد جهانی مبتلا به این ویروس در چین جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار