رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۱ نفر در زاهدان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در زاهدان به ۱۱ نفر رسیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: در موج اخیر بیماری‌های تنفسی ۲۵۷ بیمار با علائم این بیماری به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۲ نفر بستری و بقیه با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

او  ادامه داد: نتیجه آزمایش ۱۱ نفر از شهروندان زاهدان به ویروس کرونا مثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان بر رعایت نکات بهداشتی و خودداری افراد از حضور در امکان شلوغ تاکید کرد.

پیش از این رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل ابتلای یک نفر و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ابتلای ۲ نفر به ویروس کووید ۱۹ را تایید کردند.

او با دعوت مردم برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو گفت: مهمترین توصیه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور نیافتن در مجامع عمومی و مراسم مذهبی و غیرمذهبی، تاکید بر ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.

هاشمی شهری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

او  با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است گفت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

او  ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص)، نبی اکرم(ص)، علی‌بن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار