مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از کمک ۶۰ میلیارد تومانی خیران به نیازمندان کردستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان  اظهار داشت: ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس این نهاد به دستور امام خمینی (ره) در سال ۵۷ است که این تاریخ هم‌زمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری است.

او افزود: در کنار اعتبارات دولتی و اختصاصی این نهاد برای کمک به نیازمندان خیران نیز همیشه یاری‌رسان اقشار ضعیف بوده‌اند و از طریق مختلف کمک‌های خود را اهدا کرده‌اند.

شیخی زاده گفت: خیران تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیش از ۶۰ میلیارد تومان به نیازمندان این استان کمک کرده‌اند.

او تصریح کرد: ۲۲ میلیارد تومان این مبلغ در قالب زکات، ۱۳ میلیارد تومان از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین، دو میلیارد تومان صدقات و ۲۳ میلیارد تومان نیز در قالب کمک‌های معیشتی، تأمین لوازم ضروری زندگی و سایر نیازهای محرومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت:  تمامی این کمک‌ها برای نیازمندان همین استان و در زمینه کمک به تأمین مسکن، معیشت، درمان، ازدواج، تحصیل و سایر مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

او  ادامه داد: با توجه به اینکه این کمک‌ها باید در بین ۶۸ هزار خانوار و ۱۳۵ هزار نفر تقسیم شود تنها بخشی از نیازهای آنها را رفع می‌کند.

شیخی زاده گفت: فقط در بخش مستمری به‌عنوان یکی از خدمات اولیه این نهاد ماهیانه ۱۶ میلیارد تومان به‌حساب مددجویان کردستانی واریز می‌شود.

او در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت تمامی خیران در طول سال برای کمک به نیازمندان از مردم نوع‌دوست دعوت کرد با شرکت در جشن نیکوکاری بخشی از مشکلات مالی نیازمندان را در آستانه سال جدید را رفع کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.