مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان فرصتی که تا پایان سال دارند باید آب تخت و شخم و شیار را در اراضی شالیزاری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران درباره انجام خزانه‌گیری برنج در اراضی شالیزاری گفت: خزانه‌گیری برنج در نیمه اول اسفندماه به کشاورزان توصیه نمی‌شود و از ۲۰ اسفندماه به بعد مخالفتی با این کار نداریم، اما از فروردین ماه کشاورزان می‌توانند اقدام به انجام این‌کار کنند.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان ذخیره آبی مطلوب در آببندان‌ها و سد‌ها و سیرابی اراضی کشاورزی که در پی بارندگی‌های اخیر شاهد بودیم، پیش‌بینی می‌شود همه سطوح اراضی شالیزاری استان به کشت برنج اختصاص پیدا کند و دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شخم و شیار و آب تخت اراضی شالیزاری یکی از مباحث مهمی است که کشاورزان نباید از آن غافل شوند، گفت: کشاورزان فرصتی که تا پایان سال دارند باید آب تخت و شخم و شیار را در اراضی شالیزاری انجام دهند تا زمین برای کشت برنج آماده شود و هم در مبارزه با آفت و بیماری‌ها مدیریت شود.

شهیدی فر افزود: اگر کشاورزان از هم اکنون در انجام شخم و شیار و آب تخت شالیزار‌ها اقدام کنند سبب استفاده بهینه از روان آب‌های موجود و کاهش نیاز آبی می‌شود.

او درباره تامین سوخت در فصل کشت و کار به کشاورزان گفت: مشکلی در تامین سوخت به کشاورزان برای فعالیت در اراضی شالیزاری نداریم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار