اکیپ‌های حافظان حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با هدف صیانت از این مهم و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محور‌های استان مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و نزدیکی شهر‌ها و روستا‌های این استان به هم با وجود آن که غالب کاربری اراضی کشاورزی هستند، اما به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربر‌ها در حاشیه راه‌ها بویژه مشاغل متعدد مرتبط با نیاز استفاده کنندگان از جاده‌ها، اراضی مجاور حریم راه‌ها اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

او افزود: این مهم عاملی شده تا ساخت و ساز‌هایی در اراضی حاشیه راه‌ها بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محور‌های استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در محور‌ها ایجاد کرده است.

نجفی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اکیپ‌های ویژه حافظان حریم  خود را در محور‌های اصلی استان مستقر کرده تا علاوه بر فعالیت‌های راهداری اقدامات به هنگامی را برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها در دستور کار خود داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، صیانت از حریم راه‌ها را به منظور توسعه آتی راه و حفظ سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و افزود: یکی از وظایف مهم اکیپ مذکور جلوگیری از اشغال حریم راه و جمع آوری تابلو‌های غیر مجاز در حاشیه راه‌ها است.

او خواستار عزم و اراده ملی همه مردم علی الخصوص  مالکین حاشیه راه‌ها در زمینه پاکسازی حریم راه‌ها شد و گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها یعنی استقبال از پیامد‌های ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در محور‌ها و همین طور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور‌ها که این مسائل می‌تواند در سطح وسیع‌تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان باشد.

نجفی افزود: مردم مازندران قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.