رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون جواب هیچ یک از نمونه‌های کرونا مثبت نبوده یعنی موردی از ابتلا به ویروس در استان نداشتیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جریان بازدید استاندار از روند فعالیت بیمارستان شهدای خلیج فارس گفت: این بیمارستان  از زمانی که به عنوان بیمارستان خاص بیماران تنفسی در نظر گرفته شده تا کنون ۶۰ مراجعه داشته که از این تعداد ۲۸ نفر بستری و دو مورد هم مرخص شده‌اند.

او افزود: تا کنون جواب آزمایش هیچ کدام از نمونه‌ها مثبت نبوده و یعنی تا کنون موردی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده اما دلیل نمی‌شود که ابتلا به این ویروس در استان ما نباشد زیرا آلودگی در کشور پخش شده و در به طور حتم در همه نقاط آلودگی وجود دارد.

او ادامه داد: نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است که راهش آموزش است و اینکه بی توجهی ما باعث می شود ویروس وارد بدن شود. بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست. فاصله را رعایت کرد. بیماران به موقع مراجعه کنند و آن‌ها و کسانی که با بیماران در ارتباطند ماسک بزنند. مردم در خانه بمانند. سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید براینکه مردم باید بیماری را جدی بگیرند، بیان کرد: ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

کشمیری گفت: باید هر کسی وارد خانه می شود اول دست‌هایش را بشوید. مغازه داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضدعفونی کنند و کارمندان از ارباب رجوعان درخواست کنند اول دست‌ها را ضد عفونی کنند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

او درباره نحوه نمونه برداری از بیماران هم  توضیح داد: نمونه از گلوی افراد گرفته می‌شود و با روش خاصی در دمایی پایین به آزمایشگاه مرکزی کشور فرستاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تست سریع برای بررسی این نمونه‌ها فقط در این آزمایشگاه صورت می‌گیرد و در هیچ جای کشور نیست.

کشمیری عنوان کرد: فقط از بیمارانی که تب و تنفگی نفس دارند، نمونه گیری می‌شود.

او باز هم تاکید کرد: مردم با رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، به شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

انتهای پیام/ک



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.