چند وقتی است با شیوع ویروس کرونا؛ تب و تاب بسیاری از فعالیت ها، همچون آرایشگاه‌ها و تالار‌ها به هم ریخته و حتی باعث کنسلی بسیاری از آن‌ها شده است.

سایه کرونا؛ بر بازار آرایشگران هم رخنه کرده استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا؛ موجب شد تا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی کاسته شود و همین امر موجب ضرر به کسب و کار‌ها شده است که در این بین فعالیت‌های تالار‌های عروسی و حتی آرایشگاه‌ها هم به هم ریخته و حتی موجب کنسلی آن‌ها شده است.

البته هستند بسیاری از تالار‌های عروسی و آرایشگاه‌ها که کنسلی آن‌ها حداقل بود و به قول خودشان رفت و آمد‌ها بسیار کم شده است.

ما هم برای راه حل این موضوع به سراغ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی رفتیم تا اطلاعاتی در این امر کسب کنیم.

کل پول پرداختی به مشتری داده می‌شود

خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالار‌های پذبرایی و تجهیز مجالس خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تالار‌های عروسی با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، اکر فردی برنامه خود را کنسل کند تالارها، پول آن‌ها را به طور کامل پرداخت می‌کنند و هیچ کسری از آن‌ها نخواهد شد.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس ادامه داد: این موضوع کاملا واضح است و نباید از ِآن غفلت کرد و همه تالار‌ها  و سالن های آرایشی موظف اند که در صورت کنسلی همه وجه را به مشتری پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید:امید کسب و کار‌های کوچک به بازار شب عید


به گفته ابراهیمی نیا؛ امیدواریم که با همکاری مسولان این مشکل به زودی مرتفع شود تا همه صنایع از جمله این صنف، به فعالیت خود ادامه دهند.

آرایشگران حق کسر جریمه از بیعانه نوعروسان را ندارند

در ادامه یکی آرایشگران در شمال تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنسلی و همچنین پرداخت کامل به مشتری اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، اگر کنسلی بابت عروسی از سوی مشتری صورت گیرد به طور قطع وجه کامل را پرداخت می‌کتیم که البته بسیاری از همکاران این کار را انجام نمی‌دهند.

وی گفت: هم اکنون هستند همکارانی که وجهی را قبل، دریافت می‌کنند و اگر در این بین کنسلی انجام دهند وجه پرواختی کامل را از مشتری کم می‌کنند. خوشبختانه ما تاکنون کنسلی بابت این موصوع نداشتیم.

مشتریان آرایشگاه ها: پول به طور کامل پرداخت نمی‌شود

یکی دیگر از آرایشگران در سمت هروی نظره دیگری داشت و در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در این باره گفت: اگر نوعروسی قصد لغو هزینه آرایشگاه را دارد نباید جریمه ای از آن ها کسر شود بلکه باید مبلغ بیعانه کامل استرداد شود.

این آرایشگر در ادامه افزود: به هر حال زمانی که یک عروس از ۲ ماه پیش پول بیعانه داده برای آن زمان و وقت در نظر گرفته شده و نمی‌توان یک دفع این وقت را کنسل کرد.

یکی از مشتریان این آرایشگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: من اخر همین هفته مراسم داشتم، اما به دلیل کرونا مجبور شدم مراسم خود را به تعویق بیندازم.

وی گفت: به دلیل اینکه بعضی از آرایشگران پول پرداختی را بعد از کنسلی، به طور کامل پرداخت نمی‌کنند، مردد شدم و ترجیح می دهم که به روزه دیگری موکول کنم.

امیدوارم که مسوولان ذیربط بتوانند با مدیریت صحیح؛ این مشکل را مرتفع کنند تا افراد بتوانند با خیال آسوده به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار