قبادی دانا از کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به سازمان بهزیستی کشور برای کنترل ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره کمک رسانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به سازمان بهزیستی کشور برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به سازمان بهزیستی کشور کمک شد.

وی بیان کرد: از این مبلغ، ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دارای ضایعه نخاعی که در منزل نگهداری می‌شوند، واریز شد تا بتوانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک، لوازم بهداشتی و اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را خریداری کنند.

قبادی دانا گفت: بخشی از این مبلغ نیز برای مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان، معلولان جسمی_حرکتی و بیماری روانی مزمن نیز واریز شد که تعدادا افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند بیش از ۴۷ هزار نفر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: برای پیشگیری از ویروس کرونا در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نیز مبالغی به حساب خیریه هایی که متولی نگهداری از این کودکان هستند جهت تهیه وسایل مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا واریز شد.

قبادی دانا تصریح کرد: برای کمپ‌هایی که افراد معتاد در آن‌ها نگهداری می‌شوند نیز علاوه بر دستورالعمل‌های مربوطه، مبالغی نیز برای تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی واریز شد.

وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به این مراکز بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال بود که در پرداختی‌های جدید نیز ۱۰۰ میلیارد ریال با مساعدت بنیاد مستضعفان به حساب معلولان وابسته به بستر واریز شد که در مجموع مبلغ ۱۲۸ میلیارد ریال برای جامعه هدف و مراکز در این زمینه اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۸۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط روانشناسان بهزیستی به هموطنان در سراسر کشور است.

وی گفت: افرادی که اضطراب و مشکلات روحی-روانی در اثر استرس ابتلا به ویروس کرونا دارند، می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب خدمات رایگان دریافت کنند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان یادگار
۰۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام، با عرض معذرت، چرا افراد در خطر که درمرکز نگهداری نمی‌شوند ولی روانی مزمن شدید هست، که نیاز به این لطف آقای قتاح دارد لطفا برنامه ریزی را از روی عدالت انجام دهید. ممنونم.. از طرف مددجو ارمان
Iran (Islamic Republic of)
آرمان یادگار
۲۱:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام، بیمار ومعلول روانی مزمن شدید هستم و ناتوان از حتی امورروزمره بدون اطرافیان نمیتونم به آدرسی برم و سالم بر گردم 40 سالم هست و کار تا به الان نکردم چرا چیزی که حق من هست رو اجحاف می کنید، 250 هزار تومان بنیاد مستضعفان و حق نگهداری و حقوق پایه..... کی... کی بخدا حق الناس است از طرف معلول.
Iran (Islamic Republic of)
سید معلول شدید
۰۴:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام وصبح بخیر خاستم بدونم بنده که یک معلول شدید جسمی حرکتی شدید هستم ودر خانه نگهداری میشوم این ۲۵۰ تومن کمک برای تهیه اقلام بهداشتی برای من واریز نشده چرا؟بنده از سورک میاندرود بزرگ هستم با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
حسین سنچولی
۰۲:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پدر من نیز بیماری خیلی شدید داره چرا به حساب پدرم واریز نکردین معلوم نیست پول ب حساب چه کسانی رختین واقعا ناراحت شدم وشرمنده که چرا خودم پول ندارم برای پدر و مادر مریض خرج کنم
Iran (Islamic Republic of)
سید معلول شدید
۰۴:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
نمیدونم مگه ما معلول شدید جسمی حرکتی نیستیم که تو خونه افتادیم وهیچ خبری هم بهمون نمیدن حتی یه زنگ نمیزنن بگن مردیم یا زنده یا ماسکی مواد ضد عفونی کننده ای لازم داریم یا نه فقط فکر خودشونو دوربریاشونو اشنا بازیاشونن مگه به فکر من علولی که تشنج میشمو کلی هزینه دارومه هستن با داروهای ازادی که باید خدا تومن پولشو بدم به همه بدهکارم حالا میان وسایل استریزه یا ماسکو دستکش بدن یا پولی واریز کنن نمیدونم خدا به خیر کنه کار امسال ما معلولینو که دربدر دوریال پولیم با داشتن بچه ومستاجر بود
آخرین اخبار