حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادر شهید محمدحسین فهمیده به دیدار فرزندان شهیدش رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سراسر تاریخ ایران سرشار از حضور رشادت‌های بانوانی است که دلاوری، گذشت از خویشتن و فداکاری جز برجسته ترین افکار و کردار آنان بوده است.

اما همانطور که همگان همواره تأکید می‌کنند برترین حس یک بانو احساس مادرانه آن است، احساسی که قلم از نوشتنش ناتوان و زبان از وصفش قاصر است.

در بین همه بانوان این جهان هستی، از ازل تا کنون نام کمتر بانویی به چشم می خورد که حاضر باشد این حس بزرگ و ارزشمند را با چیزی معامله کند.

مادر شدن و مادرانه های یک مادر را با هیچ کس نمی‌توان معامله کرد، مگر خداوند متعال.

مادرانه‌های مادر شهیدان فهمیده در آسمان هفتم/سرو صبر مادری از جنس ایثار

با این وجود مادرانی که از صمیم قلب راضی شدند فرزندان خود را با خدا و برای رضای او معامله کنند، معدود هستند.

مادرانی از جنس صبر، ایثار و رهرو راه بانوی اسلام، حضرت فاطمه(س) که فرزندان خود و مادرانگی های خود را در راه خدا بخشیدند تا رضایت خداوند را به دست بیاورند.

تعداد مادرانی با این خصایص در جهان اندک اما در تاریخ کشور عزیزمان بسیار است و شاید پررنگ ترین مصادیق آن مادران شهدای دفاع مقدس باشند، مادرانی که غم فراق فرزندان‌شان را با صبر گذراندند اما از این که فرزند دلبندشان به فرمان امام امت‌(ره) در جبهه حق علیه باطل جان خود را فدا می کند خم به ابرو نیاوردند.

سرو صبر مادری از جنس ایثار

در بین صفوف این مادران صبور و آسمانی، حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادر شهیدان محمدحسین و داود فهمیده نیز بر قله صبر ایستاده است؛ مادری که وقتی حال و هوایش را پس از شنیدن شهادت فرزند ۱۳ ساله‌اش پرسیدند، گفت: من به عنوان مادر شهید افتخار می کنم که این چنین فرزندی داشتم و در راه خدا، اسلام و دین خود هدیه کردم و امیدوارم خداوند این هدیه ناقابل را از من قبول کند.

وقتی از او پرسیدند که پس از شهادت فرزند دیگرش، داود اولین کلمه ای که به زبان جاری کرده چه بوده و چه احساس و روحیه ای داشته‌است، افزود:  خیلی ناراحت بودم ولی راضیم به رضای خدا. داودم از علی اکبر امام حسین (ع) بالاتر نبود و از خدا خواستم که به من صبر و استقامت بدهد تا پس از آن ها بتوانم زندگی را ادامه دهم خدا هم صبرش را داد و خیلی هم راضی هستم.

مادرانه‌های مادر شهیدان فهمیده در آسمان هفتم/سرو صبر مادری از جنس ایثار

برای بهتر درک کردن از خودگذشتگی این مادر نورانی، از یک شهروند مادر کرجی پرسیدم که در ازای چه چیزی حاضر هستید فرزندان خود را فدا کنید، مادر کرجی درحالی اخم کرده و شوکه شده بود، بدون مکث گفت: هیچ چیز.

او درباره پرسشم پیرامون خصایص مادر شهیدان فهمیده، افزود: خب همه مادرها صبر و ایمان ایشان را ندارند.

مادرانه‌های مادر شهیدان فهمیده در آسمان هفتم

اما در نهایت حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادری مؤمن که قامت سرو‌گونه صبرش زبا‌نزد همگان است، شامگاه دوشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش، به رحمت ایزدی پیوست تا در بهشت جاوید خداوند مادرانگی‌های خود را برای دو فرزند شهیدش به اوج برساند.

مادرانه‌های مادر شهیدان فهمیده در آسمان هفتم/سرو صبر مادری از جنس ایثار

به منظور اطلاع از نحوه برگزاری مراسم تشییع و تدفین این مادر بزرگوار با سلیمان رستمیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت و گو کردیم.

رستمیان گفت: براساس مشورتی که با خانواده شهیدان فهمیده کردیم، مراسم تشییع پیکر مرحوم حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادر شهیدان فهمیده ۹:۳۰ چهارشنبه ۹۸/۱۲/۱۴ از مقابل امامزاده حسن(ع) به سمت مصلی امام خمینی(ره) کرج انجام و نماز میت ایشان نیز توسط آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز قرائت خواهد شد.

او افزود: پیکر این مادر بزرگوار در قطعه ۴۳ بهشت حضرت زهرا(ع) و در نزدیکی مزار فرزند شهیدش، داود فهمیده دفن خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: مرحوم حاجیه خانم کریمی به عنوان مادر یک شهید که امام(ره) او را رهبر خطاب کردند، هرگز درخواست و تقاضایی از ما نداشته و متخلق به تواضع، احسان و صداقت بودند.

مادری داغ دیده اما ولایتمدار

ولایتمداری و ایمان این مادر بزرگوار با وجود غم فراق دو‌ پسر جوان و نوجوانش در توصیه‌اش خطاب به جوانان به عنوان کلام آخر این گزارش جالب توجه است:

به عنوان مادر شهیدان داود و محمد حسین سفارش می کنم مطیع رهبر انقلاب باشید و همان طور که جوانان عزیز ما دست به دست هم دادند و خون دادند و ایران را پایدار کردند نوجوانان و جوانان نیز با هم همکاری و همفکری کنند و اسلام را زنده نگه دارند و نگذارند به دست دشمنان بیفتد چرا که هرچه داریم از اسلام و قرآن داریم.

 


بیشتر بخوانید: 

تدفین مادر شهیدان فهمیده در بهشت زهرا(س)/اعلام زمان تشییع حاجیه خانم کریمی


انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.