سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته روسیه گفت: با اینکه در روسیه فعالیت می کنم اما حدود ۱۷ ساعت در فرودگاه این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا معطل شدم.

حسین روحانی سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط مسابقات کاراته وان اتریش بیان کرد: این سومین مسابقه از سری رقابت های پریمیر لیگ محسوب می شود که حکم کسب  سهمیه گزینشی المپیک ۲۰۲۰ را برای ورزشکاران دارد. سطح مسابقات مانند همیشه بالا بود و تمام کاراته کاها تلاش کردند تا برای رسیدن به المپیک مبارزه کنند.

روحانی: ۱۷ ساعت در فرودگاه روسیه به دلیل کرونا معطل شدم/ بدترین داوری زندگی ام را در کاراته وان اتریش شاهد بودم

برنامه ریزی ضعیف فدراسیون جهانی باعث آسیب دیدگی بازیکنان می شود

وی افزود: قطعا این برنامه ریزی ضعیف مسابقات توسط فدراسیون جهانی کاراته روی کیفیت کار تاثیرگذار خواهد بود. من فکر می‌کنم فدراسیون جهانی کاراته بازیکنان و شرایط کشورها برایش  اهمیتی ندارد و فقط به جیب خود فکر می کند.  اما این سیستم برنامه ریزی تنها باعث آسیب دیدگی بازیکنان می شود.

من که در روسیه فعالیت  دارم از قانون این کشور در امان نیستم

 سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته روسیه در مورد اجازه ورود پیدا نکردن برای حضور در خاک کشور روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در مورد ورود ویروس کرونا به کشورهای مختلف واقعا حرفی برای گفتن ندارم ،اما کشوری مانند روسیه که شیوع این ویروس را می‌بیند ورود کل اتباع خارجی برخی کشورها از جمله ایران, کره جنوبی, چین و ایتالیا را به خاک کشورش محدود می کند. حتی من که در این کشور فعالیت می کنم هم از این قائده مستثنی نیستم. امیدوارم این مسئله در ایران جدی تر گرفته شود.

به خاطر شیوع ویروس کرونا ۱۷ ساعت در فرودگاه روسیه  معطل شدم

روحانی در ادامه بیان کرد: ۱۷ ساعت به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرودگاه روسیه معطل و منتظر شدم تا از طریق فدراسیون کاراته شرایط حضورم پیگیری شود. به احتمال زیاد به کشور استونی خواهم رفت تا طبق هماهنگی با فدراسیون کاراته این کشور اردویی در استونی برگزار کنیم.

بدترین سطح داوری زندگی ام را در کاراته وان اتریش شاهد بودم

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه همچنین عنوان کرد: از نظر من داوری‌های رقابت‌های کارته وان اخیر  واقعا در سطح بسیار پایینی قرار داشت و بسیار پر اشتباه بود. شخصا یکی از بدترین داوری های کاراته را در کل تاریخ دوران حرفه ای ام تجربه کردم. متاسفانه برخی مسائل کاراته ورود کرده که روح واقعی ورزش را خدشه دار می کند  و قطعا از چشم بین‌المللی المپیک دور نخواهد ماند و کنترل کردن این مسائل توسط کمیته المپیک  بازخورد مثبتی برای کاراته نخواهد داشت.

تیم ملی کاراته روسیه امید به کسب سهمیه در رقابت های پاریس دارد

روحانی درباره شرایط کسب سهمیه تیم ملی روسیه در مسابقات کاراته وان پیش رو بیان کرد: تیم ملی روسیه از طریق رنکینگ نمی تواند به المپیک ۲۰۲۰ برسد و تنها امید ما رقابت‌های پاریس است که در ماه "مه" برگزار خواهد شد.  این مسابقات کاراته وان هم بیشتر جنبه دیدارهای تدارکاتی را برای ما دارد تا برای پاریس آماده شویم. من هم نزدیک به سه ماه است که در تیم ملی روسیه فعالیت می کنم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا بازیکنان را به شرایط ایده آل بدنی برسانم تا در مسابقات گزینشی المپیک پاریس نتیجه لازم را بگیریم.

روحانی: ۱۷ ساعت در فرودگاه روسیه به دلیل کرونا معطل شدم/ بدترین داوری زندگی ام را در کاراته وان اتریش شاهد بودم

وضعیت کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک ایده آل است

او ادامه داد: تیم ملی کاراته ایران هم در سال‌های اخیر همیشه جزء مدال آوران و قدرت های اول دنیا به حساب می آید. طبق رنکینگ جهانی تیم ملی ایران جایگاه خوبی برای حضور در المپیک دارد. با این حال تعداد مسابقات فدراسیون جهانی کاراته در نظر گرفته بالا است و روزهای استراحت برای کاراته کا بسیار کم است که همین موضوع باعث می‌شود تا بازیکنانی مانند حمیده عباسعلی دچار آسیب‌دیدگی شوند. برای عباسعلی هم آرزوی سلامتی می کنم.


بیشتر بخوانید: عباسعلی به المپیک ۲۰۲۰ می‌رسد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار