پادگان‌ها و مراکز نظامی استان کردستان در راستای مقابله با بیماری ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه از جمله ضد عفونی اماکن عمومی، آسایشگاه سربازان و اماکن اداری خود را انجام دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسوول بهداری سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: پرسنل وظیفه و کادر دارای بیماری و یا در معرض خطر در مجموعه سپاه به منظور پیشگیری از ابتلای احتمالی آن‌ها به مرخصی فرستاده شدند.

سرهنگ محمدرضا کوماسی افزود: عبور و مرور‌ها در مجموعه به حداقل کاهش یافته، کنترل در ورودی‌ها افزایش پیدا کرده و از آمد و شد‌های غیرضروری پرهیز می‌شود ضمن اینکه ضدعفونی‌های صورت گرفته، تب سنج لیزری به تمام مراکز سپاه ارسال شده و اماکن بهداشتی سپاه هر روز یک یا ۲ بار ضدعفونی می‌شوند.

او با بیان اینکه پرستاران نمونه سپاه در دژبانی‌ها مستقر هستند و افراد مشکوک به بیماری را کنترل می‌کنند، اضافه کرد: در هر معاونت همیار سلامت حضور دارد و بسته‌های بهداشتی را در اختیار کارکنان قرار می‌دهد.

سرهنگ کوماسی با اشاره به اینکه آمادگی داریم در حد توان به دانشگاه علوم پزشکی در پیشگیری کمک کنیم، یادآور شد: در سطح شهر سنندج هم با ۲ خودرو، ضدعفونی شهرک بهاران را آغاز کرده‌ایم که امشب هم با چهار خودرو این اقدامات پیشگیرانه ادامه پیدا می‌کند.

او تاکید کرد: مجموعه سپاه بیت‌المقدس خادم ملت است و تمام تلاش ما بر این است که با اقداماتی که صورت می‌گیرد آرامش روانی در کل استان کردستان حاکم شود.

اقدامات پیشگیرانه تیپ پیاده ۱۲۸ شهید نصرت زاد ارتش

فرمانده تیپ پیاده ۱۲۸ شهید نصر زاد هم گفت: امروز که این ویروس خطرناک سلامت کارکنان ما را تهدید می‌کند، به منظور حفظ توان رزمی و سلامت کارکنان خود ضمن پاکسازی و ضد عفونی همه اماکن پر تجمع پادگان در همه ورودی‌های سازمانی و اداری تیم‌های پایش سلامت مستقر شده‌اند.

سرهنگ کیومرث محمدی افزود: همیاری در هر زمان و مکان که مورد نیاز باشد تمام تجهیزات را در خدمت مردم شهرستان سنندج برای حفظ سلامت آن‌ها بکار خواهیم گرفت.

او با بیان اینکه سلامت سربازان برای ما در اولویت قرار دارد، یادآور شد: به منظور پیشگیری از این بیماری خطرناک، آموزش راه‌های پیشگیری روزانه توسط تیم پایش سلامت به صورت ۲۴ ساعته در پادگان و منطقه بطور مستقر در حال انجام است.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه برای همه سربازان ماسک فیلتردار تهیه، واگذار و آسایشگاه‌های سربازی نیز به صورت روزانه ضد عفونی می‌شود، اضافه کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود ویروس کرونا در این پادگان نداشته‌ایم و تا ریشه‌کن شدن این بیماری اقدامات پیشگیرانه ادامه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.