سیده فاطمه تقوی با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان سمنانی گفت: ۴۴۱ مددجو راهی خانه بخت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۱ مددجوی کمیته امداد استان راهی خانه بخت شدند، گفت: یک میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان پرداخت شد.

او بابیان اینکه این مبلغ برای کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج به نوعروسان و پسران مددجو پرداخت‌شده است، افزود: با کمک خیران سمنانی تا پایان سال جاری ۶۰۰ زوج از مددجویان کمیته امداد راهی خانه بخت خواهند شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به ارائه ۸۵۰ مشاوره در سال جاری به زوج‌های جوان در مراکز مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد قبل از ازدواج مشاوره فردی و گروهی باهدف پایدار بودن زندگی و استحکام بنیان خانواده دریافت می‌کنند.

تقوی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: پس از ازدواج نیز باهدف ایجاد ثبات اقتصادی در بین مددجویان اقدام به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به زوج‌های تحت حمایت می‌کند.

او ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین دوری از تجمل‌گرایی را از دیگر اهداف این نهاد در راستای حمایت از زوج‌های جوان مددجو دانست و اضافه کرد: کمیته امداد بافرهنگ سازی در این خصوص در تلاش است بازتاب خوبی از ازدواج آسان در جامعه نیز پدیدار شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.