هفته گذشته اعلام شد که علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها، عیدانه کتاب پس از نوروز ۹۹ و در سال آینده برگزار می‌شود.

«موش سر به هوا»، کتاب جدید فرهاد حسن‌زاده منتشر شد تعویق اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آنها  اشاره می‌کنیم:

«موش سر به هوا» کتاب جدید فرهاد حسن‌زاده منتشر شد

کتاب «موش سر به هوا» نوشته فرهاد حسن‌زاده در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.کتاب «موش سر به هوا» قصه‌ سفر هفت موش است که با تصویرگری علی خدایی شکل خلاقانه‌ای پیدا کرده است.

کودکان علاوه بر خواندن قصه و تماشای تصاویر، می‌توانند با فکر کردن به سوال‌هایی که کتاب مطرح می‌کند، پاسخ بدهند. این کتاب مناسب کودکان بالای ۷ سال است و به تفاوت‌ها و ویژگی‌های فردی اشاره می‌کند که می‌تواند در نگاه اول مورد سرزنش دیگران قرار بگیرد؛ ولی در موقعیت‌های خاص اهمیت و فایده آن مشخص می‌شود.

لزوم توجه به رویکرد آموزشی در مهرواره شعر کانون

زهیر توکلی از اعضای هیئت داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون درباره ارزیابی خود از کیفیت آثار ارائه شده در این رویداد گفت: در این مهرواره کار انجمن‌های ادبی محسوس بود و وقتی آثار را غربال می‌کنید، متوجه می‌شوید کدام انجمن‌های ادبی فعال‌تر بوده‌اند.

وی یادآور شد: باید به احترام کارشناسان و مربیانی که در انجمن‌های ادبی استان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، ایستاد. توصیه‌ من به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که انجمن‌های ادبی استان‌ها را تقویت و قوی‌تر کند.

عیدانه کتاب بعد از عید برگزار می‌شود

نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب گفت: علی رغم فراهم بودن تمام زیرساخت‌های فنی برای برگزاری طرح عیدانه کتاب۹۹ و اعلام آمادگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و شهرداری مشهد برای تامین بودجه، اجرای این طرح به سال آینده موکول شده است.

کرونا نمایشگاه کتاب پاریس را به تعطیلی کشاند

ونسان مون تاین، رئیس اتحادیه ملی نشر فرانسه و رئیس نمایشگاه کتاب پاریس در مصاحبه با لوموند از لغو برگزاری نمایشگاه کتاب پاریس به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خبر داد.

این تصمیم بر اساس مصوبه دولت فرانسه گرفته‌ شده است. بر اساس مصوبه ابلاغی دولت برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تمام اجتماعات بالای ۵ هزار نفر در فرانسه لغو شده است. نمایشگاه کتاب پاریس قرار بود از تاریخ ۱ تا ۴ فروردین سال آینده برگزار شود.

تعویق اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی

مراسم پایانی چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که قرار بود ۲۱ اسفندماه برگزار شود، برای حفظ سلامت شهروندان و با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اولویت سلامت جامعه در وضعیت کنونی منتفی شد. بر اساس این گزارش زمان برگزاری مراسم پایانی متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار