از وقتی ویروس کرونا وارد کشور شده است، بعضی افراد سودجو با انتشار آمار‌های غلط سعی در ایجاد وحشت و ترس بین مردم را داشته اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از وقتی ویروس کرونا وارد کشور شده است؛ بعضی افراد سودجو با انتشار آمار‌های غلط سعی در ایجاد وحشت و ترس بین مردم راداشته و دارند. اخبار جعلی یا دروغ در فضای مجازی درباره تعداد افراد مبتلا و فوت شده با کرونا ویروس به حدی رسیده بود که مقامات وزارت بهداشت را بر آن داشت تا آمار‌های رسمی را هر روز اعلام کنند و فضایی که چنین اخباری در کشور ایجاد کرده‌اند را نابود کنند. اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان به راحتی با ویروس کرونا مقابله کرد و خطر آسیب پذیری آن را کاهش داد.

چگونه بر استرس کرونا مقابله کنیم؟

۱: از ترس بیماری در خانه محبوس نشوید، اما نکات بهداشتی از قبیل شست و شوی مداوم دست‌ها با آب، صابون و مایع را رعایت کنید؛ چرا که کودکان رفتار شما را الگو قرار می‌دهند و ممکن است ترس و وحشت شما سلامت روانی آن‌ها را هم به خطر اندازد.

۲: به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا بایستی رژیم غذایی سالم از میوه جات و سبزیجات تازه با طبع گرم را انتخاب کنید.

۳: با ایجاد افکار و انرژی‌های مثبت سعی کنید سلامت جسمی و روانی خودتان را از ابتلا شدن به ویروس پر خطر کرونا حفظ کنید.

۴: در صورتی که خیلی نگران و پریشان بودید به مراکز مشاوره درمانی و نزد پزشکان مراجعه کرده تا با صحبت کردن آن‌ها کمی آرام شوید.

۵: انجام فعالیت‌های ورزشی، خواب کافی و تغذیه مناسب از دیگر نکات مهمی است که باید به آن‌ها توجه کرد.


بیشتر بخوانید: خانواده ها چه نکاتی را باید برای پیشگیری از شیوع کرونا رعایت کنند؟


۶: تعداد نفرات مبتلا نشده یا درمان شده بسیار زیاد است؛ بنابراین از مصرف دخانیاتی مانند سیگار، قلیان و الکل به صورت جدی پرهیز کنید.

۷: به خودتان یادآوری کنید در مواجه با سختی‌ها مقاوم بوده و به راحتی می‌توانید از پس مشکلات بربیایید. همچنین با آرامش به دیگران محبت و همدلی کرده تا سهم بسزایی در کاهش استرس و ترس آن‌ها در مقابل ویروس کرونا داشته باشید. هیچ چیز مهم‌تر از سلامت روانی نیست.

۸: بیشتر بخندید و برای خودتان وقت بگذارید تا افکار منفی بر شما غالب نشود.

۹: با مراقبت از خود و رعایت نکات بهداشتی فردی و جمعی نسبت به اخبار منفی کرونا بی اعتنا باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار