رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:هم اکنون ۶ نهالستان با ظرفیت تولیدی سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری با اشاره به اینکه شش نهالستان در استان فعال است، گفت: از این تعداد دو نهالستان در سنندج، دو نهالستان در مریوان و در شهرستان‌های سقز و سروآباد هم هر کدام یک نهالستان وجود دارد.

او تولید نهال در نهالستان‌های استان را در طول سال دو میلیون و ۳۰۰ اصل نهال اعلام و عنوان کرد: بیشترین و شناخته‌ترین نهال و نشاء تولیدی نهالستان‌های استان در سطح کشور مربوط به قلمه انگور سیاه و نشاء توت فرنگی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نظارت و کنترل کیفیت مراحل تولید نهال در نهالستان‌های استان همواره در اولویت است، افزود: علاوه براین برای کاشت نهال در مراکز تولید و توزیع به کشاورزان باید آموزش و راهنمایی‌های لازم ارائه شود.

جعفری با بیان اینکه تولید نهال در نهالستان‌ها به حفظ منابع آب و خاک کمک می‌کند، اضافه کرد: ایجاد نهالستان‌ها علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه اقتصادی منطقه هم خواهد شد.

او تصریح کرد: نهال‌های تولیدی در استان کردستان بیشتر شامل پایه رویشی سیب، هسته دارها، گردوی پیوندی و انگور است که به متقاضیان در اقصی نقاط ایران صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان به میزان اشتغالزایی این نهالستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به طور متوسط در هریک از نهالستان‌های استان به طور مستقیم برای چهار نفر شغل ایجاد شده است و در زمان کاشت و عرضه نهال هم تعداد نیرو‌های کار فصلی به ۱۲ نفر می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار