معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : طی ۲۴ ساعت اخیر میانگین بارش باران در نقاط مختلف استان به حدود ۱۱ میلی‌متر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : در این مدت صحنه با حدود ۲۵ میلی متر، سرارود و هرسین هر کدام با ۱۸ و نیم میلی متر و سنقروکلیایی نیز با ۱۸ میلی متر بارش، بیشترین بارندگی را به خود اختصاص دادند.

او با بیان اینکه شهر کرمانشاه نیز ۱۵.۵ میلی متر بارندگی داشت، گفت : شهر‌های کنگاور، ثلاث باباجانی و ماهیدشت نیز شاهد بارشی بین ۱۲ تا ۱۳ میلی متر بودند.

زوراوند گفت: کمترین بارش این سامانه نیز از گواور و سومار با کم‌تر از یک ملی متر و قصرشیرین با یک میلی متر گزارش شد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۲ اسفند) را ۳۰۸.۵ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۱۷.۶ میلی متر بوده ۴۰ درصد کاهش و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او میانگین بارش‌های امسال شهر کرمانشاه را نیز ۳۵۸.۵ میلی متر ذکر کرد و افزود: بارش‌ها در مرکز استان نیز نسبت به سال قبل که ۴۲۰.۴ میلی متر بوده ۱۵ درصد کاهش، اما در مقایسه با دوره بلند مدت ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زوراوند گفت: میانگین بارش کل استان در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته، اما شهر‌های کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب، کنگاور و سرارود، سنقروکلیایی، صحنه و هرسین، حمیل و ماهیدشت در مقایسه با دوره بلند مدت افزایش داشته است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.