مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محیط‌بانان برای حفاظت از حیات وحش تلاش می‌کنند اما در این زمینه نیازمند مشارکت همگان هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز سوم مارس (۱۳ اسفند) روز جهانی حیات وحش است.

حیات وحش یکی از مهمترین منابع تنوع زیستی جهان به شمار می‌رود که افزون بر اینکه دارای کارکرد‌های مثبت فراوانی در زیست‌بوم‌هاست، حتی در بسیاری از موارد،  سودمندی‌های متعددی برای زندگی انسان‌ها دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: روز جهانی حیات وحش تاکید کننده و یاد آور اهمیت حفاظت از گونه‌های حیات وحش به عنوان یکی از مهمترین منابع تنوع زیستی و میراث‌های طبیعی است.

فرهاد قلی نژاد افزود: حیات وحش دارای نقش و کارکرد‌های کلیدی و اساسی در زیست‌بوم‌ها (اکوسیستم‌ها) است و امروزه گسترده استفاده انسان از حیات وحش گسترش یافته و به ویژه در حوزه دارویی و گردشگری. به همین دلیل گونه‌های حیات وحش به لحاظ تنوع ژنتیکی، میراث‌های طبیعی یک کشور محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: ایران با دارا بودن تنوع حیات وحش و تنوع زیست‌بومی، یکی از مهمترین کشور‌های جهان از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی محسوب می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین با اشاره به غنا و تنوع زیستی در این استان بیان کرد: استان بوشهر به علت برخورداری از تنوع زیست‌بومی و زیستگاهی دارای گونه‌های مهم و ارزشمند حیات وحش مانند پلنگ، پازن، قوچ، میش، آهو، دلفین گوژپشت، لاکپشت‌های دریایی و انواع پرندگان و آبزیان است که کارشناسان حفاظت محیط زیست و محیط بانان در تلاش هستند از این گونه‌ها حفاظت کنند.

قلی نژاد گفت: حفاظت از گونه‌های حیات وحش نیازمند مشارکت همه مردم است.

او عنوان کرد: کارگروه حیات وحش استان بوشهر در سال ۹۸ برای برنامه ریزی به منظور حفاظت از گونه‌های حیات وحش در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.