مکانیزه شدن کشت زیره در مرودشت

کشت زیره در مرودشت مکانیزه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به کشت ۱۵۰ هکتار زیره سبز به صورت نیمه مکانیزه و با دستگاه کمبینات در این شهرستان گفت: روش مکانیزه و نیمه مکانیزه کاهش هزینه برداشت را در پی دارد و در افزایش تولید زیره در کشور نقش بسزایی دارد.

او، با اشاره به اینکه طول دوره رشد این گیاه ۱۰۰ تا ۱۱۰ روزاست، بیان کرد: کشت این گیاه از اسفند ماه آغاز و در خرداد ماه نیز برداشت می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: برای ارائه الگوی کشت مناطق دیم شهرستان خصوصا اراضی تحت پوشش حوزه سد درودزن و بهره وری اقتصادی این محصول، کشت زیره سبز به عنوان یک محصول با نیاز آبی بسیار پایین از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و در حال افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: نیازآبی کم و از طرفی همزمانی دوره رشد این محصول با نزولات جوی، کم توقع بودن این گیاه و تولید ۸۰۰ تا هزار کیلوگرم در هکتار و اقتصادی بودن تولید، سهولت داشت، کاشت و برداشت آن از مزایای کشت این محصول است.

او با تاکید بر شوری بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان مرودشت، افزود: زیره یکی از محصولاتی است که نسبت به شوری خاک تا حدود زیادی مقاوم بوده که کاشت زیره در این اراضی بسیار مناسب است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار