نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار پایان بخشیدن به بحران انسانی در نوار غزه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشاور باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور روز گذشته در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه روابط عمومی آمریکا و اسرائیل گفت باید بحران انسانی در نوار غزه پایان یابد.

بایدن در این خصوص گفت: «باید با همکاری یکدیگر به پایان دادن به بحران انسانی در نوار غزه رسیدگی کنیم، چون این مسئله یک بحران است.» او در ادامه اضافه کرد هر دو طرف باید اقداماتی را که رسیدن به صلح را سخت می‌کند کنار بگذارند. بایدن گفت: «اسرائیل باید تهدیدات مربوط به الحاق را کنار بگذارد و همچنین فعالیت‌های شهرک‌سازی را متوقف سازد.»

دست کم یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین در یک قلمروی باریک به نام نوار غزه زندگی می‌کنند و به شدت تحت فشار از سوی رژیم صهیونیستی هستند به‌ طوری‌که بر اثر محاصره طولانی مدت هوایی و دریایی که از سال ۲۰۰۷ آغاز شده دچار فقر شدید هستند. ورود و خروج در این منطقه نیز کنترل می‌شود.

گزارش ۲۰۱۲ سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود زندگی در نوار غزه تا سال ۲۰۲۰ دیگر غیرممکن خواهد بود. رژیم صهیونیستی تنها به محاصره همه جانبه این منطقه اکتفا نکرده بلکه بار‌ها و بار‌ها آنجا را با موشک‌های خود هدف قرار داده است. گزارش دیده‌بان حقوق بشر در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد دست کم ۲۵۲ فلسطینی در تظاهرات‌هایی که هر هفته در امتداد مرز‌ها انجام می‌شد، هدف مستقیم سلاح‌های نیرو‌های صهیونیست قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار