رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: نتیجه آزمایش۶بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در تربت جام منفی اعلام شد.

نتیجه آزمایش منفی ۶بیمار مشکوک به کرونا ویروس در تربت جامدکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با حضور در بیمارستان سجادیه تربت جام در جریان بررسی روند رسیدگی به وضعیت سلامت بیماران بستری در بیمارستان قرار گرفت و گفت: نتایج ۶ بیمار که مشکوک به کووید ۱۹،  پس از ارسال به تهران منفی اعلام شده وهیچ گونه موردی از ابتلا به بیماری در شهرستان تربت جام و صالح آباد نداریم.

او تصریح کرد: از همشهریان گرامی تقاضا داریم بهداشت فردی را کاملا رعایت و از حضور در تجمعات خودداری کنند و درمنزل بمانند چرا که خانه محیطی امن برای همه وبویژه افراد مسن می‌باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: هر گونه ترس یا اضطراب غیر عادی و خطرناک است، چون ما را از تلاش برای پیشگیری از خطر باز می‌دارد و نیز کسی که کاملا بی خیال و بدون اضطراب باشد، دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کند؛ مثلا دست‌های خود را به طور مرتب نمی‌شوید، هنگام برخوردبا افرادیکه علایم بیماری دارند فاصله را رعایت نمی‌کنند. حتی گاهی ممکن است بگویند "من از چیزی نمی‌ترسم"، چنین برخوردی شجاعت نیست و نه تنها به خود فرد بلکه به اطرافیان خود او و جامعه اطرافش هم لطمه می‌زند.

دکتر افکار ادامه داد:گاهی دیده شده است افرادی که آلوده به بیماری شده اند اهمیت آن را انکار می‌کنند و حتی عفونت را به دیگران منتقل می‌کنند.

او تصریح کرد: از طرف دیگر، اگر کسی در وحشت دائم از مبتلا شدن به کرونا ویروس دچار حالت هراس باشدو نتواند یک لحظه از این وحشت خلاص شود، نمی‌تواند امور روزمره خود را پیش ببرد و پیش بینی‌های منفی در مورد آینده ذهن او را آزاد نمی‌گذارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: این چنین حالتی هم می‌تواند به خود او و هم به دیگران آسیب بزند. ممکن است به علت پایین آمدن تمرکزش نتواند دستورات بهداشتی را درست اجرا کند. ممکن است حتی فراموش کند با خودش دستمال کاغذی بردارد، متوجه تماس خود با اشیای آلوده نشود و به علت اضطراب دست به صورت و لبهایش ببرد یا ناخن‌های آلوده اش را بجود .

دکتر افکار افزود: تحقیقات علمی نشان داده است که استرس بیش از حدایمنی و مقاومت انسان را در مقابل عفونت ضعیف‌تر می‌کند.

او تصریح کرد: نه بی ترسی، نه هراس شدید از کرونا، نگرانی معتدل و معقول بهترین حالت ذهنی برای رفتار خونسردانه بهداشتی و کمک به خود و دیگران است.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.