مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلا به این ویروس، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان در جلسات با دستگاه‌های مرتبط از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، استانداری، مقرر شد ، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

وارثی با اشاره به فعالیت ۱۸ کمپ نگهداری معتادان در استان، افزود: از این تعداد چهار مرکز به ماده ۱۶ معتادان متجاهر اختصاص یافته است که به علت تجمع افراد و امکان ابتلا به ویروس کرونا هیچ معتادی در این مراکز نگهداری نمی‌شود.

به گفته او، درکمپ‌های نگهداری معتادان افرادی هم که طول درمان آن‌ها باقی مانده است با هماهنگی خانواده‌ها ترخیص می‌شوند.

وارثی ادامه داد: کمپ‌های نگهداری معتادان ماده ۱۵ که مراکز اقامتی و سرپناه شبانه روزی محسوب می‌شوند در صورت پذیرش، فرد را ۱۴ روز قرطینه می‌کنند و بعد از تایید سلامت وارد بخش خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: پیش از این مراکز مراقبتی و شلتر‌های تحت پوشش این سازمان پذیرش بدون محدودیت معتادان را در طول سال برعهده داشتند و در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتقال آن در محیط‌های که احتمال حضور افراد ناقل وجود دارد، پذیرشی نخواهیم داشت.

وارثی یادآور شد: امسال هزار و ۸۲۶ معتاد متجاهر و کارتن خواب با همکاری نیروی انتظامی، دادگستری و دستگاه‌های مرتبط در سطح استان جمع آوری و ساماندهی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: گند زدایی و ضدعفونی مراکز شبانه روزی، شیرخوارگاه، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، مراکز نگهداری معلولان و مراکز اقامتی افراد دارای سو مصرف مواد به صورت روزانه انجام می‌شود.

وارثی تاکید کرد: مسوولان این مراکز به محض برخورد با مورد مشکوک به بیماری، مراتب را به مراکز بهداشتی اطلاع می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.