مدیر بهداشت و محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اکیپ‌های نظارت بر نانوایی‌ها از دیروز در کرمان و شهرستان‌ها مستقر شده اند.

نیرو‌های بهداشت، در کمین، برای اخطار و نظارت بر نانوایی‌هاحمیدرضا گلزاری مدیر بهداشت و محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: از دیروز اکیپ‌هایی را جهت اخطار و نظارت بر نانوایی‌های استان مستقر کرده ایم و نظارت کامل را برای کنترل آن‌ها داریم.

او افزود: نانوایی‌ها باید به این موارد دقت داشته باشند؛ شخصی که نان تحویل می‌دهد نباید از مشتری پول بگیرد و یا کارت بکشد و باید پیشخوان هایشان جمع شود و اگر امکان دارد در را ببند و از طریق پنجره نان را تحویل مشتری دهد و در غیر این صورت باید مستقیم نان بدون اینکه روی میز قرار بگیرد تحویل داده شود.

گلزاری بیان داشت: تمام نانوایی‌ها باید به مواردی همچون ضدعفونی کردن روزانه محیط، رعایت بهداشت فردی، عدم به کارگیری افرادی که علائم سرماخوردگی دارند توجه داشته باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ‌هایی در شهر کرمان و شهرستان‌ها جهت نظارت بر تمامی مراکز، همچون تالار‌ها و خانه‌های بازی (گیم نت ها) و بخصوص نانوایی‌ها مستقر شدند و حضور دارند.

گلزاری گفت: مردم کرمان با مواجه شدن با مواردی که بهداشت در آن‌ها رعایت نمی‌شود می‌توانند با سامانه ۱۹۰ و شماره ۳۱۲۱۵۷۷۷ با مرکز بهداشت محیط شهرستان کرمان تماس بگیرند و اطلاع دهند و مردم شهرستان‌ها نیز می‌توانند موارد بهداشتی را به مراکز بهداشتی شهرستان خود گزارش دهند.

او افزود: مردم لطف کنند به عنوان یک نیروی بهداشت در مواردی که نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود و جا‌هایی که تجمعی است همچون قلیان سرا‌ها و خانه‌های بازی (گیم نت ها) سریعاً از طریق شماره‌های ذکر شده اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.