رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: دویست و ۵۲ زندانی یزدی چشم انتظار دست‌های پر سخاوت خیرین و نیکوکاران هستند.

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: هم اکنون ۲۵۲ مددجو به دلیل جرایم غیرعمد مالی در زندان های استان حبس و برای آزادی چشم انتظار دست های پر سخاوت خیرین و نیکوکاران هستند.

او افزود: دویست و ۵۲ زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان هستند و مبلغ بدهی آنها بیش از نهصد و ۸۹ میلیارد ریال بوده که یکصد و ۷۶ میلیارد ریال از این مبلغ  با کمک کمیته صلح و سازش این ستاد و اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات تامین شده و برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۸۱۳ میلیارد ریال نیاز است.

اسلام افشون اظهار کرد: هم اکنون بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با یکصد و ۷۴ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

رئیس ستاد دیه استان بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با حمایت و همراهی اداره کل زندان های استان ، دادگستری استان ، مردم نوعدوست و خیرین یزدی از بند زندان آزاد شده‌اند.

او ادامه داد: بدهی آن زندانی ها مبلغ هشتصد و ۳۸ میلیارد بوده که مبلغ هفتصد و ۷۸ میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی این مبلغ معادل ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اسلام افشون بیان کرد: در بهمن ماه امسال طرحی را تحت عنوان فجر نور اجرا کردیم که با اجرای این طرح ۱۱ مددجو محکوم مالی با کمک نهادها از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و خیرین از زندان آزاد و به آغوش خانوده بازگشتند .

افشون در پایان با تقدیر از خیرین استان بیان کرد : هم اکنون پویش همای رحمت  مصادف با  میلاد مولای متقیان امام علی (ع) در حال اجرا است، که تلاشیم با جذب کمک های خیرین استانی بتوانیم مددجویان محکوم مالی را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم .

پویش همای رحمت از  1 اسفندماه آغاز و تا 18 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
شماره حساب؟
سایت؟
تلفن؟
نشانی؟