نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، انتقاد‌های نامزد یهودی انتخابات آمریکا از خود را «افتراآمیز» و «ظالمانه» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طی اظهاراتی از طریق ویدئو کنفرانس در گردهمایی سالانه اِی‌پک، لابی حامی این رژیم در آمریکا، از اظهارات برنی سندرز، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا علیه ای‌پک، به شدت انتقاد کرد.

سندرز پیشتر با اعلام خودداری از شرکت در کنفرانس ای‌پک گفته بود این کنفرانس بستری برای «مقاماتی است که تعصب خود را ابراز و با حقوق اصولی فلسطینیان مخالفت می‌کنند.» سندرز همچنین نتانیاهو را «یک نژادپرست مرتجع» خوانده بود.

نتانیاهو در این ویدیو کنفرانس اتهامات سندرز را «افتراآمیز» و «ظالمانه» توصیف کرد و از ۱۸ هزار شرکت‌کننده در کنفرانس سالانه ای‌پک خواست در برابر آنچه وی تلاش برای تضعیف روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند، مقاومت کنند.

او بدون آنکه مشخصاً از سندرز نام ببرد، اعلام کرد: امسال ایپک به بستری برای ابراز تعصب متهم شده است. این اتهامات افتراآمیز و ظالمانه‌اند. بهترین شیوه واکنش به این اتهام همین کاری است که در حال انجام دادن آن هستیم- گردهمایی امروز در واشنگتن، با تمام توان، به عنوان هم دموکرات و هم جمهوری‌خواه... شما برای همه کسانی که به دنبال تضعیف اتحاد ما هستند، پیام بزرگی ارسال می‌کنید، این پیام که آن‌ها شکست خواهند خورد.

سندرز که خود یک یهودی است، به دلیل سیاست‌های نتانیاهو در قبال فلسطینی‌ها، همواره منتقد تند وی بوده است.

نتانیاهو همچنین بدون اشاره مستقیم به نام سندرز، او و دیگر دموکرات‌های ترقی‌خواه را که به دنبال تبیین سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر همکاری بیشتر با آرمان فلسطینیان هستند، چهره‌های تند و افراطی خواند و گفت: «من یک پیام برای همه افراطی‌هایی دارم که به دنبال تضعیف روابط دوجانبه هستند: بهترین روز‌های اتحاد آمریکا و اسرائیل هنوز فرا نرسیده است.»

نتانیاهو همچنین از دولت ترامپ به خاطر انتشار پیشنهاد صلح میان اسرائیل و فلسطینیان در ماه ژانویه تقدیر کرد. او با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی، مبنی بر الحاق همه بخش‌هایی که در طرح صلح ترامپ برای سرزمین‌های اشغالی در نظر گرفته شده است، گفت: «نقشه اسرائیل تغییر خواهد کرد. سرنوشت اسرائیل تغییر خواهد کرد و آینده، بهتر خواهد شد.»

او با اشاره به طرح واگذاری کنترل امنیتی دره رود اردن به اسرائیل تاکید کرد: این طرح اسرائیل را قادر می‌سازد تا منافع حیاتی خود را تامین کنند و مسیری را برای یک توافق سیاسی با فلسطینی‌ها باز و به اسرائیل کمک می‌کند تا روابط خود را با دیگر همسایگان عرب عادی سازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ضمن هشدار دوباره درباره خطر ایران گفت تا وقتی بر مسند قدرت باشد هرگز اجازه نخواهد داد این کشور به زرادخانه هسته‌ای دست پیدا کند.

او افزود: اسرائیل هر آنچه در توان دارد باید برای «دفاع» از خود و امنیت آینده خود به کار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار