فرماندار حمیدیه گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا از شیوع و همه گیری بیماری کرونا ویروس در این شهرستان جلوگیری بعمل آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه در جلسه قرارگاه کنترل بیماری کرونا، با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه جهت جلوگیری از شیوع و همه گیری بیماری کرونا، هماهنگی و همکاری بیش از پیش ادارات جهت قطع زنجیره‌ای انتقال بیماری بین آحاد جامعه را خواستار شد.

او با تاکید بر اجرای دستور العمل‌های ابلاغی، بیان کرد: ادارات و سازمان‌های تابعه خصوصا دستگاه‌های پرتردد از مواد شوینده و ضدعفونی کننده استفاده کنند.

هاشمی در ادامه، خواستار اجرای فعالیت‌های گند زدایی اماکن عمومی، بانک ها، اماکن ورزشی، پارک ها، فضا‌های پرتردد و شلوغ شهری توسط ادارات مربوطه شد.

نماینده عالی دولت در حمیدیه، گفت: شهرداری این شهرستان نسبت به گند زدایی، دفع و دفن به موقع پسماند، کنترل جمعیت حیوانات ولگرد، لایروبی و آهک پاشی جو‌های روباز با همکاری اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدام نمایند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان نیز نسبت به تامین خدمات مورد نیاز و بهداشتی مردم، اظهار کرد: رعایت خود مراقبتی و آموزش کارکنان و اصناف موجود در بازار و اطلاع رسانی‌های مستمر و موثر را از دیگر موضوعات مهم در پیشگیری از شیوع بیماری دانست.

هاشمی، با اشاره به نظارت بر رستوران‌ها سطح شهر، بیان داشت: دامپزشکی به همراه مرکز بهداشت و درمان نسبت به کنترل کشتار مجاز و بهداشتی دام و طیور در کشتارگاه‌ها اقدام لازم به عمل آورند.

رئیس شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان، همکاری و همدلی تمام دستگاه‌ها را از موارد بسیار مهم و موثر در برون رفت از این بحران دانست و بر اقدام به موقع و جهادی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باتوجه به امکانات موجود را تاکید کرد.

او در پایان، ارائه آموزش‌های مستمر، اطلاع رسانی به مردم با استفاده از برشور و بنر ودیگر امکانات اطلاع رسانی را مهم برشمرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار