معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای صنعتی این استان ظرفیت تولید روزانه ۳۰ تُن مواد شوینده و ضدعفونی کننده را دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، پیمان الماسی گفت: دو واحد تولیدی در شهر سنندج هر کدام با ظرفیت روزانه ۱۰ تُن و یک واحد هم با ظرفیت چهار تُن تولید انواع شوینده و مواد ضدعفونی کننده در سنندج فعال هستند که مجوز تولید انواع مواد ضد عفونی هم صادر شده و بزودی به ظرفیت تولید اضافه خواهند شد.

او با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی هم در شهرستان سقز با ظرفیت روزانه شش تُن انواع مایع دستشویی فعالیت می‌کند، افزود: در مجموع ظرفیت تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در استان اکنون ۳۰ تُن است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: دو واحد تولید دیگر هم که ساختمان و دستگاه لازم برای تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده را دارند، درخواست صدور پروانه ساخت را به معاونت غذا و دارو ارسال کردیم و در صورت موافقت، ظرفیت تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در استان به ۴۰ تن در روز افزایش پیدا می‌کند.

الماسی یادآور شد: شرکت‌های تولیدی در سنندج، سقز و قروه هر کدام روزانه ظرفیت تولید چهار هزار عدد ماسک را دارند که با تمام توان در حال تولید این قلم کالای بهداشتی برای عرضه در بازار استان هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.