آزادسازی کامل استان «الجوف» از سوی نیروهای یمنی طرح آمریکا و عربستان سعودی برای سیطره بر منابع این استان را ناکام گذاشت.

آزادسازی کامل «الجوف» یمن نقشه‌های متجاوزان آمریکایی-سعودی را ناکام گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سیطره کامل نیرو‌های یمنی بر استان الجوف، نقشه‌های متجاوزان آمریکایی-سعودی را برای غارت ثروت‌های طبیعی این منطقه ناکام گذاشت.

منابع یمنی از سیطره کامل نیرو‌های این کشور بر استان الجوف خبر دادند. نیرو‌های یمنی پس از عملیاتی گسترده علیه مزدوران وابسته به رژیم متجاوز سعودی، این استان را به کنترل خود در آوردند. نیرو‌های یمنی همچنین امنیت منابع انرژی و معادن در الجوف را تأمین کردند.

گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به ادامه واکنش نیرو‌های یمنی به تجاوز نیرو‌های مزدور وابسته به رژیم سعودی گفت: پیروزی‌ها و دستاورد‌های نظامی میدانی نیرو‌های یمنی که از چند ماه پیش آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. نیرو‌های یمنی پس از تحت کنترل در آوردن شهر الحزم مرکز استان الجوف، این استان را پس از حملات گسترده به نیرو‌های ائتلاف متجاوز، به طور کامل تحت سیطره خود در آوردند. منابع نظامی یمنی اعلام کردند سیطره بر منطقه الغیل به نیرو‌های یمنی کمک کرد استان الجوف را تحت کنترل خود درآورند. به گفته این منابع نظامی سیطره بر سلسله کوه‌های العقبه نیز به فروپاشی نیرو‌های متجاوز و عقب نشینی آن‌ها منجر شد.

در ادامه گزارش آمده است: این دستاورد‌های راهبردی در همه ابعاد اعم از نظامی، سیاسی و اقتصادی اهمیت زیادی دارد. آزادشدن الجوف علاوه بر تأمین امنیت مسیر بین‌المللی و مرز‌های منطقه نجران عربستان، به معنای محاصره مأرب از سمت شمال و شرق است. استان الجوف همچنین دومین استان بزرگ یمن به شمار می‌رود و ذخایر نفتی و معدنی بسیار زیادی دارد و آزادشدن آن طرح آمریکا و عربستان سعودی را برای سیطره بر ثروت‌های این استان ناکام گذاشت.

سرتیپ عزیز راشد، کارشناس مسائل نظامی گفت: «آمریکا و متجاوزان سعودی از منطقه موسوم به منطقه هفت صحبت می‌کنند که ذخایر نفتی و معدنی زیادی در آنجا قرار دارد به همین سبب آزاد شدن الجوف به معنای پایان طرح موسوم به منطقه هفت است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار