‍ فرماندار هشترود گفت:زنجیره شیوع بیماری کرونا بدون همکاری مردم قطع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،  امینیان فرماندار هشترود در جلسه پدافند زیستی شهرستان با موضوع راه‌های مقابله با بیماری کرونا گفت:زنجیره شیوع بیماری کرونا بدون همکاری مردم قطع نخواهد شد.

 امینیان با بیان اینکه در شرایط بحرانی کنونی همه مردم و مسئولین لازم است مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و انتظارات مطابق با واقعیت‌ها مطرح شود گفت: شیوه‌های گسترش و شیوع بیماری، اینکه ادامه این بیماری به کجا خواهد انجامید و تا چه میزان توان و انرژی ما را به خود معطوف خواهد کرد راهکار‌های صحیح مقابله با بیماری و ... همه و همه جز مسائلی است که باید تابع نظر کارشناسان امر باشیم

فرماندار هشترود با بیان اینکه ما موظف به مدیریت فضای روانی جامعه هستیم تا در یک فضای آرام اقدامات و فعالیت‌های خود را انجام دهیم گفت: در یک فضایی که مرتب اخبار مختلف و گاه غیرواقعی و خلاف واقع منتشر می‌شود امکان مدیریت جامعه و مبارزه با بیماری بسیار کاهش خواهد یافت و تنها در یک فضای آرام می‌توانیم انتظار عملکرد بالا از سیستم داشته باشیم

او با بیان اینکه پسماند‌ها سطح شهر حتما بصورت مرتب جمع آوری شود افزود: بازار هفتگی هشترود و دهستان ذوالبین نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد و خرید و فروش طیور در سطح شهر ممنوع است.

او گفت: تمامی قلیان سرا‌های شهر و کافه خانه‌ها نیز تعطیل هستند و در صورت باز بودن برخورد خواهد شد.

امینیان ازدهیاران و بهورزان خواست همکاری تنگاتنگ با شبکه بهداشت شهرستان داشته باشند.

او افزود: کارمندان بالای ۵۰ سال، زنان باردار و همچنین دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند از مرخصی استفاده کرده و در ادارات حاضر نشوند.

او برگزاری مراسمات ختم در مساجد و جشن‌ها را در تالار‌ها ممنوع کرد.

بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود هم از تجهیز یک مرکز در هشترود و یک مرکز در نظرکهریزی برای درمان و مداوای بیماران مشکوک به کرونا خبر داد.

او گفت: یک بخش ازبیمارستان امام حسین (ع) به بیماران مشکوک اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.