وزارت دفاع کره جنوبی از آزمایش یک پرتابه نامشخص از سوی کره شمالی خبر داد.

آزمایش موشکی کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی بامداد دوشنبه مدعی شدکره شمالی در آزمایشی موشکی دو پرتابه نامشخص را شلیک کرده است.

به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نوع این موشکهای شلیک‌شده مشخص نیست اما ظاهراً این پرتابه‌ها از سایت موشکی واقع  در شهر ساحلی «وانسان» در شرق کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شده‌اند.

در پی این آزمایش موشکی که گفته شده امروز دوشنبه به انجام رسید، ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد اوضاع را زیر نظر دارد و آمادگی خود را حفظ کرده است.

در صورت تأیید این خبر، این اولین آزمایش موشکی کره شمالی، در سال ۲۰۲۰و پس از به‌بن‌بست‌خوردن مذاکرات هسته‌ای واشنگتن و پیونگ‌یانگ است.
آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در تاریخ ۲۸ نوامبر بود؛ زمانی که ارتش کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی اش دو پرتابه را شلیک کرده است.
همچنین خبر‌ها از این پرتاب پس از ان منتشر می‌شود که یک دیپلمات ارشد کره شمالی در ماه ژانویه گفته بود پیونگ یانگ که بطورت داوطلبانه آزمایش موشک‌های دوربرد و هسته‌ای را متوقف کرده، به تعهداتش پایبند بماند؛ مگر انکه واشنگتن تحریم‌های ضد بشری و وحشیانه را بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار