رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛

۴۶ مورد کرونا مثبت در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نتایج ابتلای ۴۶ نفر در مازندران تاکنون مثبت اعلام شده است.

۴۶ مورد کرونا مثبت در مازندراندکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۴۶ مورد  کرونا مثبت در مازندران اعلام شده است، گفت: تعداد افراد مشکوک به ابتلا به کرونا نیز در استان ۳۵۰ نفر است که ۱۳۰ نفر در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و بقیه در مراکز درمانی زیر مجموعه داتنشگاه علوم پزشکی مازندران (ساری) بستری هستند.

او با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۱ روز از مشاهده نخستین مورد بیماری در شرائط کنترل شده‌ای هستیم، افزود: وضعیت درمان افراد مبتلا و مشکوک به کرونا در همه مراکز درمانی استان به خوبی پیش می‌رود.

دکتر جلالی ادامه داد: سرعت تصمیم گیری سیستم بهداشتی و درمانی آنقدر خوب بود که اکنون در شرایط مناسبی برای مقابله با این ویروس قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برخی‌ها می‌گویند ویروس کرونا ترسی ندارد و برخی‌ها نیز در شدیدترین حالت ترس از این ویروس قرار دارند که هیچ کدام از این موارد برای افراد به صلاح نیست و باید با آرامش فکری به مقابله با این ویروس رفت.

او رعایت بهداشت فردی و جمعی را مهمترین خواسته سیستم پزشکی از مردم اعلام کرد و گفت: مراکز درمانی شماره تلفن‌هایی را  اعلام کردند تا هر فردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا  است از  منزل خود با متخصصان عفونی تماس بگیرد.

دکتر جلالی افزود: متخصصان بیماری‌های عفونی در این تماس های تلفنی افراد را راهنمایی می‌کنند و اگر فردی به این نتیجه رسید که باید به مراکز درمانی مراجعه کند بهتر است ابتدا به پزشکان خانواده، سپس پزشکان متخصص، کلینیک‌های واسط و در انتها به بیمارستان مراجعه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کلینیک‌های واسطی در استان راه اندازی شده است که قبل از اینکه افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کنند به این کلینیک ها برای انجام  آزمایش‌های اولیهمراجعه کنند.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.