در جلسه هیئت دولت؛ دستورات لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز پزشکی از داخل و خارج از کشور صادر شد.

ممنوعیت صادرات  اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت/ درخواست از مردم برای جدی گرفتن توصیه‌های پزشکیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مربوطه برای مقابله با ویروس کرونا، به هیئت وزیران ارائه دادند.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مواد شوینده مورد نیاز در کشور تأمین شده و در زمینه مواد ضدعفونی، ماسک و سایر تجهیزات پزشکی کمبود‌هایی که بر اثر احتکار یا افزایش مصرف غیرعادی ایجاد شده، به زودی برطرف خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی نیز در گزارش خود از افزایش سفر‌های شهری و بین شهری خبر داد و آن را مغایر با توصیه‌های پزشکی و بهداشتی دانست که موجب گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور می‌شود.

در ادامه، رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول دستور داد از همه اختیارات قانونی خود برای ایجاد تسهیلات اقتصادی، بانکی، معیشتی و پزشکی استفاده کنند.

وی همچنین دستورات لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز پزشکی از داخل و خارج از کشور را صادر کرد.

روحانی همچنین از مردم خواست توصیه‌های پزشکی را جدی گرفته و از انجام سفر‌های غیرضرور شهری و بین شهری خودداری کنند تا دوره زمانی توقف ویروس کرونا در کشور کوتاه‌تر شود و شهروندان عزیز بتوانند هرچه سریع‌تر به زندگی عادی بازگردند.

با تصویب هیئت وزیران، رفع ممنوعیت واردات و اعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات و تغییر تعرفه و عوارض اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تأمین نیاز مراکز درمانی و مردم برای مقابله و مهار ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

دولت این تصمیم را با توجه به ضرورت اقدامات فوری و ضربتی برای عرضه مناسب و کافی مواد اولیه و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا و نیز جلوگیری از هرگونه وقفه در این کار، اتخاذ کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا کسی تو تلویزیون نمیاد و حکم قاطع به احتکارکنندگان بدهد و چرا شما رسانه پیگیری نمی کنید . این بی شرفها را حکم اعدام نمی کنندکه باجان مردم بازی می کنند و چرا قیمت های خیلی ازاقلام بالا می رود و کسی جوابگو یا مسئول این نابسامانی بازار نیست لطفا رسیدگی کنید نه شعار گوش ما از شعار پر شده و هیچ عملی ندیدیم
Germany
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
ماکه ازامروزبه زندگیه غادی برگشتیم قراره عادی تربشه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۳:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام ،

کرونا زیاد ماندگار نیست ، پس نیازها را دوره ای تامین کنید ، مثلا ماهیانه ،

برای درمان کرونا باید یک روش ثابت پیدا کنیم و در عوض کرونا را سطح بندی کنیم ،
مثل سرماخوردگی که گاهی فقط سرفه است و گاهی عفونی شده است ،

در مورد نیاز سنجی برای کشور هم به طور کلی باید بگویم ،
که راه جلو باید برای بهترین ها با کمترین قیمت باز باشد ،
حال اگر این دو موضوع از داخل تامین شود علاوه بر کالا اشتغال هم خواهیم داشت ،
پس عدالت و توسعه را اینطور برنامه ریزی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
صبح بخیر اقایون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
تازه اعلام ممنوعیت میکنید؟ صبح بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
جلوی مسافرت مردم رابگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
واقعاً اگر این آقایان راست میگن توان یگ بازار لوازم ضد عفونی و ماسک نمی توانند کنترل کن اینقدر تو مردم هم شوک ایجاد می کنند مگر در سطح کشور چند خانواده داریم اینها که اطلاعات تمام سرپرست های خانوار را دارند یگ بسته برای هر خانواده با اولویت مناطق آلوده با کد ملی سرپرست توضیح کنند چطور وقتی که می خواهند رای بگیرند در مساجد یا مدارس انجام می دهند واقعاً یا توان مدیریت را ندارند یا می خواهند مردم را در فشار روانی نگهدارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ما نه ماسک دیدیم نه الکل نه دستکش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
م م
۲۲:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بجای درخواست چهارتا ماسک ومایع ضد عفونی کننده ب دست مردم برسون
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
تازمانی که توزیع اجناس پایش نشود ،احت کار در کارخانه هم امکان پذیر است. انصافا با این نحوه کاسبی یعنی منفعت طلبی حتی به قیمت جان مردم،مملکت روبه ویرانی است.مضافا اینگونه برخود با اینگونه افراد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بایستی صادرات اقلام اساسی مانند میوه جات و گوشت، دام زنده ، شکر و . . . را نیز ممنوع شود. چرا که به سلامت جامعه لطمه وارد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بایستی صادرات اقلام اساسی مانند میوه جات و گوشت، دام زنده ، شکر و . . . را نیز ممنوع شود. چرا که به سلامت جامعه لطمه وارد می کند
آخرین اخبار