سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت برای برقراری ثبات در ادلب باید اصول توافقنامه سوچی اجرا شود و ترکیه و روسیه باید تعهدات خود ذیل این توافق را رعایت کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با اشاره به دیدار احتمالی روسای‌جمهور ترکیه و روسیه در روز‌های ۵ و ۶ مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند) در مسکو، اعلام کرد برای برقراری ثبات در ادلب سوریه باید اصول توافقنامه سوچی اجرا شود دو کشور باید تعهدات خود مندرج در سوچی را رعایت کنند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: «روسیه تنها کشوری است که نیرو‌های نظامی آن براساس اصول حقوق بین المللی و مشروع در سوریه حضور دارند.»


بیشتر بخوانید:


دیمیتری پسکوف تاکید کرد: «همه عملیات ارتش سوریه در ادلب با هدف مبارزه و پاکسازی گروه‌های تروریستی انجام گرفته است. ترکیه موظف است که طبق قرارداد سوچی از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در ادلب پیشگیری کند.»

پسک.ف یادآور شد کرملین امیدوار است پوتین و اردوغان روز‌های آینده در ۵ و ۶ مارس در مسکو پایتخت روسیه مذاکراتی را برگزار کنند.

پسکوف گفت که مذاکرات آسان نخواهد بود، اما روسای‌جمهور ترکیه و روسیه بر حل تنش در شهر ادلب در سوریه تاکید دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین حضور ترکیه را در سوریه غیرقانونی خواند.

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت ۱۰ مانع در برابر مسکو و آنکارا به منظور دستیابی به توافقی جدید در ادلب وجود دارد. این در حالی است که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پیام‌هایی را برای بهبود شروط تفاهمی جدید در شمال غربی سوریه با یکدیگر تبادل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار