وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بسیج ملی شکست کرونا برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت: ۳۰۰ اعزام هزار اکیپ غربالگری خانه به خانه بیماران کرونایی از سه شنبه اعزام می شوند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از همکاران ارجمندم در سراسر کشور تشکر می کنم که در حال تلاش و خدمت به بیماران هستند.

اولویت اول ما رسیدگی به مردمی است

او ادامه داد: امروز اولویت اول ما رسیدگی به مردمی است که گرفتار بیماری شدند. من از کودکی عشق خاصی به حافظ دارم و امروز تفألی زدم و تعبیرش این بود که با لطف خدا به سمت کنترل بیماری کرونا می رویم.

نمکی گفت: در این روزها  همدلی مردم را در مقابله با کووید ۱۹ دیدیم و این همدلی ها مرا یاد دوران دفاع مقدس انداخت،

وزی بهداشت گفت: رئیس جمهور بارها گفته اند، جلسه‌ای مهم تر از کنترل بیماری ندارم و آماده ام همه جلسات را به خاطر حلسه مقابله با بیماری لغو کنم، خوشبختانه همه اعضای کابینه و نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا بسیج شده‌اند، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر موسوی فرمانده ارتش به کمک ما آمدند،  امیر سیاری در وزارت بهداشت حضور پیدا کردند و از نزدیک پیرامون موضوع بحث و گفت و گو کردیم، رئیس قوه قضائیه، دادستانی و به طور کلی همه دوستانمان در قوه قضائیه و مقننه در مجلس همه اعلام آمادگی کردند تا به ما در کنترل  بیماری کرونا کمک کنند.

خبر خوش کرونایی وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت:  خبر خوش من برای مردم افزایش آمار بهبود یافتگان است، خوشبختانه از بیش از ۹۷۸ مورد مثبت کرونا ۱۷۵ مورد بهبود یافته داشته ایم که نویدی در دل همکارانم است، وقتی  کادر درمان یک بیمار بهبود یافته را می بینند، امید می گیرند و احساس مسرت می کنند.

نمکی از راه اندازی بسیج ملی مقابله با کرونا برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت: بسیج ملی مقابله با کرونا را  در شرق مدیترانه و برای اولین بار در جهان با ۳۰۰ هزار اکیپ از ۲ روز دیگر آغاز خواهد کرد.

با ۳۰۰ هزار اکیپ  تخصصی به جنگ کرونا خواهیم رفت

وزیر بهداشت گفت: ۳۰۰ هزار اکیپ تخصصی برای غربالگری خانه به خانه هموطنان و‌ شناسایی بیماران مشکوک به کرونا در سطح کشور  بسیج شده اند، از روز سه شنبه به تک تک خانه های مردم خواهیم رفت و بیماران را شناسایی خواهیم کرد، در صورت لازم بیماران به مراکز لازم ارجاع داده و ،در سطح سه به بیمارستان ها منتقل می شوند.‏

نمکی گفت: با اعزام این اکیپ های تخصصی به جنگ کرونا خواهیم رفت، امشب با دانشگاه‌های علوم پزشکی به شکل ویدئو کنفرانس جهت اعزام اکیپ ۳۰۰ هزار نفری به استان‌های کشور مذاکره خواهیم کرد.

گله وزیر بهداشت از آنهایی که به سفر می روند

وزیر بهداشت گفت: از برخی که در خانه ها نمی مانند و  به هشدارها توجه نمی‌کنند. گله داریم، علی رغم اینکه در اوج بیماری هستیم برخی اقدام به سفر می کنند و بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، شماره پلاک ها از شهرهای آلوده در سایر استان‌ها قابل توجه بود و مجبور شدیم در مدخل شهرها قرنطینه ها را سخت تر کنیم.

نمکی گفت: از مردم درخواست داریم تا مراسمات جمعی ، ختم و عروسی را تعطیل کنند تا با همراهی هم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
پی گیری کنید......................ماسک های آلوده وارد کشور نکنند ماسک می تونیم درست کنیم خونمون
Iran (Islamic Republic of)
م_د
۱۹:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
آیا با مراجعه خانه به خانه برای تشخیص ویروس را از فرد ناقل یا بیمار به بقیه منتل نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
همه اینا چه فایده ای داره وقتی طرف کرونایی به صورت ازاد داره تو جامعه و شهرهای سایر استان ها دور دور میکنه...در ضمن با این حرکت مگه ریشه کن میشه...تازشم این اکیب تشخیص کرونا که با کیت تشخیص نمیدن مریضارو...فقط چک کردن تب و وضعیت ظاهری بیمار هست که بازم نتیجه نداره...حتما بعدشم دوباره قراره مبادی ورودی کشورو دوباره به روی همه کشور ها باز کنیم...خداییش مسئولین ما این فکرارو از کجا میارن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
شما یه ماسک ساده رو نمیتونی توی تمام کشور پخش کنی ، بسیج ریشه کنی کرونا!!! ان شاالله که هیچکس در وباز نکنه فقط ویروس رو ازیه خونه به خونه بعدی منتقل میکنید،جای تاسفه چنین طرح هایی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خودمان از شما دانش بیشتری داریم . در کارهای قبلی میزان ایمنی و بهداشت را در کارهای شما دیده ایم . آدم تعجب می کند از صحبتها و اعتماد به نفس شما ! این کار ویروس را گسترش می دهد . برای ویروسی که دوره نهفتگی طولانی دارد این کار شما به چه معنی است ؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
لازم نکرده . همین اکیپ های شما سبب گسترش بیماری می شوند .
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
یعنی چی؟؟؟!!! یعنی یه دماسنج برمیدارن میرن به تشخیص بیماری که فقط با کیت مخصوص قابل تشخیصه؟
اونم دماسنجی که کلی آدم باهاش تست شدن و تمیز هم نشده؟
این کار فقط باعث شیوع بیشتر این بیماری میشه.
کاش کمی بیشتر برای برنامه ریزی و تفکر وقت بزارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فرستادن اکیپ ها نباید در همه استان ها باشه ، باید اولویت بندی بشه ، قم ،مرکزی ،گیلان ، ...
ازطرفی ممکنه همه خونه نباشن
باید دید که در یک استان چقدر نتیجه میده ، بعد همه جا اجرایی بشه
آخرین اخبار