سفر با هواپیما معایب و مزایایی دارد که در این گزارش جزئیات آن را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگارنبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانجوان،

 حمل و نقل هوایی، جدیدترین شیوه حمل و نقل است. این نوع حمل و نقل هدیه قرن بیستم به جهان بوده و سالیانه بر تعداد افرادی که به طور مکرر خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی انجام می دهند افزوده می شود. دو جنگ جهانی ایجاد شده تأثیر زیادی بر روی پیشرفت صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی، تقریباً در تمامیکشورهای جهان گذاشت. مشخصه منحصربه فرد صنعت هوایی این است که برای فعالیت های خود نیاز به یک سطح مشخص نخواهد داشت.

این نوع صنعت هیچ سدی نداشته و همانند صنعت های دیگر حمل و نقل مشکلات پیش پا افتاده را تحمل نخواهد کرد. مرزهای سیاسی نیز در صنعت هوایی بی معنی بوده اگرچه باید فعالیت های این صنعت تحت نظر قوانین بین المللی باشد. برترین مزیت نقل هوایی و دلیل اینکه افراد ترجیح می دهند تا با بلیط هواپیما سفر کنند، سریع بودن آن است.

سفر با هواپیما سریع ترین شیوه حمل و نقل است؛ اما هزینه آن بالا بوده بنابراین تنها مناسب افراد ثروتمند، نامه ها و بارهای با ارزش است؛ با این حال در کشورهای پیشرفته همانند آمریکا و آلمان، رقابت تنگاتنگی بین خط راه آهن و سفر هوایی وجود دارد.

در این راستا و در قالب این مطلب تصمیم گرفتیم تا مزایا و معایب سفر با هواپیما را برای خوانندگان این سایت توضیح دهیم تا اگر خریداری بلیط هواپیما را به خریداری بلیط اتوبوس و راه آهن ترجیح دادید، دلیل قانع کننده ای برای این کار داشته باشید؛ بنابراین توصیه می کنیم که تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه گردشگری، به سایت مجله سفرستان (https://mag.safarestan.com) مراجعه کنید.

 

مشخصات سفر هوایی

 

سفر بدون وقفه: حمل و نقل هوایی سفرهای بدون وقفه از روی زمین و دریا را برای مسافرین خود ارائه داده و سریع ترین ابزار مسافرتی موجود است.

سرعت: صنعت هوانوردی و حمل و نقل با هواپیما سریع ترین صنعت حمل و نقل بین تمامی صنایع حمل و نقل در جهان است.

قیمت بالا: سفر هوایی گران ترین نوع حمل و نقل در جهان می باشد. سرمایه هنگفتی در خریداری هواپیماها و ساخت و ساز درون های هوایی نهفته است.

آماده سازی های ویژه: حمل و نقل هوایی نیازمند آماده سازی های ویژه همانند ایستگاه های مترولاجیکال، چراغ های مخصوص سیل، چراغ های جستجو و غیره است.

مزایای سفر با هواپیما

مزایا و معایب سفر و خرید هواپیما

سرعت بالا: برترین مزیت حمل و نقل هوایی سرعت بالای آن است. سفر با هواپیما سریع ترین نوع حمل و نقل بوده بنابراین مناسب ترین گزینه برای موقعیت هایی است که زمان یک فاکتور اساسی به شمار می رود.

سرویس دهی سریع و راحت: حمل و نقل هوایی، سرویسی سریع، مؤثر، راحت و معمولی را برای مسافرین فراهم می آورد.

-بدون هزینه برای ساخت و ساز جاده: حمل و نقل هوایی نیازی به هزینه های هنگفت برای ساخت و ساز جاده بر روی زمین نخواهد داشت.

بدون سد فیزیکی: این نوع حمل و نقل سریع ترین مسیر را دنبال می کند، زیرا موانع فیزیکی همانند دریا، کوه و جنگل در مسیر پرواز وجود نخواهد داشت.

دسترسی آسان: حمل و نقل هوایی را می توان برای انتقال اجناس و افراد به نقاطی استفاده کرده که توسط دیگر صنایع حمل و نقل دسترسی به این مکان ها غیر ممکن خواهد بود.

سرویس های اضطراری: این نوع سرویس حمل و نقل در شرایط اضطراری همانند سیل و یا دیگر سوانح طبیعی می تواند فعالیت کند، در صورتی که دیگر صنایع حمل و نقل در این مواقع فلج خواهند شد؛ بنابراین در هنگام وقوع همچنین سوانحی، تنها نوع حمل و نقل که می تواند برای کمک رسانی و دیگر کارهای اضطراری استفاده شود، حمل و نقل هوایی خواهد بود.

مجوز سریع: در حمل و نقل هوایی رسم و رسوم و مجوز گرفتن ها سریعاً انجام شده بنابراین تأخیری در دریافت مجوز فرود یا پرواز مشاهده نخواهد شد.

بهترین گزینه برای حمل اجناس سبک و با ارزش: حمل و نقل هوایی بهترین گزینه برای حمل اجناس حساس و یا اجناس سبکی که از ارزش بالایی برخوردار هستند، می باشد.

امنیت ملی: حمل و نقل هوایی نقش مهمی را در دفاع و امنیت یک کشور ایفا می کند. جنگ های مدرن معمولاً توسط هواپیماها انجام شده و داشتن مزیت هوایی نسبت به دشمن این امکان را خواهد داد که دشمن در کم ترین زمان ممکن نابود شود.

کاوش فضایی: حمل و نقل هوایی به جهان برای کاوش کردن فضا و کشفیات جدید کمک بسیاری کرده است.

معایب سفر با هواپیما

مزایا و معایب سفر و خرید هواپیما

هزینه زیاد: سفر با هواپیما، گران ترین شیوه سفر بوده و هزینه های خریداری بلیط هواپیما معمولاً بالا خواهد بود.

فضای کوچک بار: فضای بار حمل شده در سفرهای هوایی معمولاً کم بوده و بنابراین برای حمل اجناس و وسایل ارزان قیمت و معمول مناسب نمی باشد.

وجود تردید و غیر قابل اعتماد: به دلیل اینکه حمل و نقل هوایی با وضعیت آب وهوایی کنترل می شود، می توان گفت که کمی غیر قابل اعتماد خواهد بود. آب وهوای بد همانند مه، برف و بوران و غیره باعث کنسل شدن پروازهای مسافرین خواهد شد.

سرمایه گذاری هنگفت: صنعت هوایی نیازمند سرمایه گذاری های هنگفت بوده و برای ساخت و ساز و نگهداری و همچنین پرورش افراد ماهر، به بودجه بسیار زیادی نیاز خواهد داشت.

مهارت های ویژه: حمل و نقل هوایی نیازمند مهارت های ویژه و تمرینات فراوان و سخت برای فعالیت خود خواهد بود.

برای اجناس ارزان و حجیم مناسب نخواهد بود: حمل و نقل هوایی برای اجناس ارزان و حجیم و سنگین به خاطر فضای محدود و هزینه زیاد خود، مناسب نخواهد بود.

ممنوعیت های قانونی: با توجه به هر کشوری، قوانین و مقررات خاصی در صنعت هواپیمایی وجود دارد که مسافرین باید آن ها را رعایت کنند.

خرید بلیط هواپیما ارزان از سفرستان

روی هم رفته می توان نتیجه گرفت که مسافرت با هواپیما در عین اینکه سریع ترین راه مسافرت می باشد و دارای مزایای بسیاری است، معایبی را نیز دارد؛ اما با این حال مشاهده می کنیم که بیشتر افرادی که توانایی خرید بلیط هواپیما ارزان را دارند سفر با هواپیما را نسبت به سفر با وسایل نقلیه دیگر را ترجیح می دهند. امیدواریم شما نیز با دانستن مزایا و معایب سفر با هواپیما، بتوانید سفرهای بعدی خود را بدون داشتن شک و تردید برنامه ریزی کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، سفر هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بد است من خوبی های هواپیما رو نمیخواستم بدونم بدی هاش رو میخواستم بدونم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
بد است من از شما خواستم مزایای و معایب هواپیما حمل و نقل رو بگین
آخرین اخبار