مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از آغاز جشن نیکوکاری در این استان با شعار عید را به خانه هایشان ببریم آغاز شده است.

جشن نیکوکاری در کرمان با شعار عید را به خانه هایشان ببریم آغاز شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان کرمان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و همچنین چهل و یکمین سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد طی ۴۱ سال فعالیت خود اقدامات خوبی را به ویژه در زمینه محرومیت زدایی انجام داده است.

او با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری این نهاد مبنای کار بر این بوده که مشکلات مردم توسط خود مردم حل شود افزود: کمیته امداد طی این سال‌ها جدا از مردم نبوده و با همکاری مردم خدماتی را به نیازمندان ارائه کرده است.

صادقی به افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های مختلف این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی خوشبختانه کمک‌های مردم به این نهاد افزایش داشته است و مردم نیازمندان و اقشار محروم را فراموش نکردند.

او بیان داشت: از جمله دلایلی که مردم به کمیته اعتماد می‌کنند این است که ما سعی کرده ایم شفاف عمل کنیم و با مردم رو راست باشیم و واقعیت‌ها را مردم بگوییم.

صادقی از حضور مدیران و امدادگران کمیته امداد در مناطق محروم و در بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: حضور ما در منزل مددجویان همیشگی است و اعتقاد ما بر این است که حضور فیزیکی باعث می‌شود تصمیم گیری‌های خوبی صورت گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان به حضور مستمر مدیران و امدادگران کمیته امداد استان در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر جهادی امدادگران کمیته امداد باعث شده بی تکلف و کم هزینه در مناطق محروم حضور پیدا کرده و به محرومان خدمات رسانی کنند.

صادقی به پایین بود آمار طلاق در بین خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد اشاره و تاکید کرد: مددجویان کمیته امداد به دلیل اینکه به حداقل‌ها قانع هستند زندگی آن‌ها پایدارتر است و آمار طلاق در بین خانواده‌های مددجو کمتر است.

او نگاه اصلی کمیته امداد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: اشتغال و توانمندسازی مددجویان بزرگترین رکن کمک به خانواده‌ها است تا بتوانند روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به تولیدات فرش و گلیم مددجویان استان در ۱۱ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: مددجویان کمیته امداد استان کرمان در ۱۱ ماه امسال ۱۶۳۷ تخته فرش و گلیم به متراژ ۲۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع تولید و روانه بازار فروش کرده اند.

او ادامه داد: ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

صادقی در ادامه همچنین از تولید حدود ۲۰ تن عسل توسط مددجویان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت مددجویان تولیدات خوبی نیز در زمینه محصولات دامی از جمله شیر و گوشت داشته اند.

صادقی به ظرفیت‌های مختلف استان کرمان و بهره مندی این استان از نعمت‌های خدادادی از جمله آب، خاک و نور خورشید اشاره کرد و افزود: اگر از این ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی استان به خوبی بهره گرفته شود می‌توان کل کشور را پوشش داد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در استان توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح مددجویان کمیته امداد استان طی دو سال گذشته بیش از شش و نیم میلیارد تومان به دولت برق فروخته اند و تاکنون ۸۰۰ نیروگاه خورشید‌ی در استان کرمان برای مددجویان وارد مدار شده است.

او به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان اشاره و بیان کرد: کارفرمایانی که فرزندان مددجویان را به کار بگیرد علاوه بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال توسط این نهاد همچنین به ازای به کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما پرداخت می‌شود.

صادقی با اشاره به روز‌های پایانی سال بر توجه جدی به نیازمندان تاکید کرد و گفت: امیدواریم مردم خیر و نیکوکار استان با مشارکت در جشن نیکوکاری به کمک نیازمندان بشتابند.

او شعار امسال جشن نیکوکاری را عید را به خانه هایشان ببریم اعلام کرد و گفت: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند با شماره گیری کد #۰۳۴*۸۸۷۷* در جشن نیکوکاری مشارکت کنند و صدقه سلامتی خود را با مشارکت در این جشن پرداخت کنند.

مردم خیر و نیکوکار استان کرمان سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و کالایی در جشن نیکوکاری به نیازمندان استان کمک کرده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار