بازدید بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از ارگ راین

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش راین از بازدید بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از ارگ تاریخی این بخش خبر دادو گفت: بازدید گردشگران از ارگ راین نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بازدید بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از ارگ راینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید وحید طاهری، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش راین به بازدید چشمگیر گردشگران و مسافران از جاذبه‌های گردشگری بخش راین در سال ۱۳۹۸ تاکید کرد و گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۳۰۰ گردشگر ایرانی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از ارگ راین بازدید کرده اند.

او در ادامه با بیان اینکه بخش راین دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هنرمند و صنعتگر صنایع دستی است، افزود:فلزکاری، پته دوزی، قالی بافی، سفره بافی، گلیم بافی، نجاری از مهم‌ترین رشته‌های صنایع دستی راین است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و امروز شاخص‌ترین آن‌ها چاقوسازی است.

طاهری با اشاره به اینکه مرکز اصلی چاقوسازی در استان کرمان منطقه راین است، تصریح کرد:چاقوی کار دست هنرمندان این منطقه به جز بعد کاربردی آن، از زیبایی فراوان و ارزش هنری زیادی نیز برخوردار است.

او با بیان اینکه در بخش راین ۷ اقامتگاه بوم گردی، یک هتل آپارتمان و ۲ خانه مسافر وجود دارد، تصریح کرد:راین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی کرمان و بر دامنه کوه هزار که مرتفع‌ترین کوه جنوب و چهارمین کوه بلند ایران است، قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار